Pazar, Eylül 09, 2012

PIEMONTE USULÜ İRMİKLİ OMLET EŞLİĞİNDE SOTE MANTAR

Bu tarifi okuduğumda hiç düşünmeden denemeye karar verdim. İrmik sever birisi olarak, bir de değişik tatları denemeyi seven tarafım ağır basınca en iyisi deneyeyim göreyim dedim. Özellikle Adaçayı kısmı beni daha da meraklandırdı. Her gün çay olarak hazırlayıp içtiğim Adaçayı, bakalım yemekte nasıl oluyormuş dedim. Neyse bir de yemekte deneyip, biraz damak zevkimi şaşırtayım dedim. Sonuç olarak gayet normal, garipsemediğim lezzette bir başlangıç yemeği ortaya çıktı. Ben denemenizi öneririm. Hem damağınızda hem de sofranızda çok lezzetli bir değişiklik olur.
PIEMONTE USULÜ İRMİKLİ OMLET VE SOTE MANTAR TARİFİ:
6 KİŞİLİK 
Malzemeler:
  • 750 ml süt
  • 17  yemek kaşığı irmik (170 gram)
  • 300 gram porcini mantarı ya da bir paket kültür mantarı (ince dilimlenmiş)
  • 4 adet yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 yemek kaşığı rende parmesan peyniri veya kaşar peyniri
  • 2 yemek kaşığı kıyılmış maydanoz
  • 1 dal adaçayı ya da bir kaç yaprağı (isteğe bağlı)
  • 1 diş sarımsak
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  1. Tencereye sütü koyun ve kaynamasını bekleyin.  Kaynayınca içine, yarım kaşık tereyağını ayırıp, 1,5 yemek kaşığı tereyağını  ve irmiği katın.
  2. Dibinin tutmaması için devamlı karıştırarak 7-8 dakika pişirin. 1 tatlı kaşığı tuzunu atın. Ocağı kapatın. Karıştırmaya devam ederken  içine yumurta sarılarını ve kaşar peynirini ilave edin.
  3. Elde ettiğiniz karışımı içine yağlı kağıt serili yada iyice yağladığınız bir tepsiye dökün. Yaklaşık 2 cm kalınlığında olacak şekilde yayın.
  4. Ilıyınca buzdolabına koyup sertleşene kadar bekletin. 
  5. İrmikli "omlet" soğurken, bir tavaya zeytinyağını, sarımsağı ve dilimlenmiş mantarları koyup yumuşayıncaya kadar 5-6  dakika kadar soteleyin. Ocağı  kısmayın ki  mantarlar çok sulanmasın.
  6. En son ocağı kapatmadan  hemen önce bir tutam tuzu, karabiberi ve maydanozu ekleyin. Bir iki kere karıştırın ve ocağı kapatın.
  7. O sırada soğumuş olan irmikli omleti çıkarıp baklava dilimi şeklinde çaprazlama kesin.
  8. Elde ettiğiniz dörtgen şeklindeki dilimleri kalan yarım kaşık tereyağı ve adaçayı yaprağı ile her iki tarafı da kızaracak şekilde soteleyin.  Mantarlarla beraber servis edin.
NOT: Yine her zaman söylediklerimi tekrarlayacağım. Adaçayı değişik gelecek gibiyse kullanmayabilirsiniz. 
Orijinalinde Porcini mantarı kullanılıyor bizdeki adıyla ayı mantarıymış. Ben bulamadım. Paket olarak satılan kültür mantarı ile denedim. Parmesan peyniri yerine de kaşar peyniri kullanabilirsiniz. 
Sonuçta önemli olan dünya lezzetlerini orijinali gibi ya da kendi damak zevkimize göre yaptığımız değişikliklerle mutfağımıza katmak değil mi? Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. çok ilginç duruyor gerçekten deneyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik tatlar ve sunumlar beğeniyorsanız hoşunuza gideceğine eminim :) Şimdiden afiyet olsun.

      Sil