Çarşamba, Ekim 10, 2012

AMERİKAN SALATASI

AMERİKAN SALATASI / SALATA TARİFLERİ / KİŞNİŞ OTU / MEZE
Ben mayonezi patates kızartması yanında yememeye başlayalı bilmiyorum ne kadar zaman oldu.
Aslında artık doğru dürüst patates kızartması da yiyemiyorum. Malum önce kilolar diyorsunuz sonra kolesterol, sağlık, yaş derken yemekten büyük zevk aldığınız ve çok sevdiğiniz bir çok lezzete hasret kalıyorsunuz.
Patatesi yemenin daha sağlıklı şeklini bulduğum için ondan yana bir sorun kalmadı.
Canım kızartma çekince patatesleri doğrayıp fırın tepsisine koyuyorum. Üzerine tuz, karabiber, birazcık zeytinyağı gezdirip fırında pişiriyorum. Enfes oluyor.
Ancak, mayoneze pek bir çare bulamadım. Ama az yememizi sağlayacak bir kaç seçenek var tabi. O da Amerikan Salatasıdır. Daha doğrusu salatalara katılmasıdır.
Amerikan salatasının içindeki malzemeler o kadar çok ki mayonezi bir iki kaşık kattığınızda kocaman bir salata elde ediyorsunuz. Böylelikle sevdiğiniz bir şeyi suçluluk veya korku duymadan yiyorsunuz.
İşte bende evdeki mayonezi değerlendirmek istedim. İlk olarak Amerikan salatası yapmaya karar verdim.
Çünkü Amerikan salatası her şeyin yanında çok güzel gider. Mesela Kumpirle. Şu anda kumpirlik patateslerim fırında pişiyor.
Bugün Amerikan Salatasının tarifini vereceğim. Sanırım yarın Kumpir tarifimi sizlerle paylaşacağım.
AMERİKAN SALATASI TARİFİ:
AMERİKAN SALATASI / SALATA TARİFLERİ / KİŞNİŞ OTU / MEZE4-6 kişilik
Malzemeler:
  • 2 yemek kaşığı mayonez
  • 1 yemek kaşığı yoğurt(isteğe göre)
  • 6-7 adet kornişon turşu
  • 1 kavanoz konserve yada dondurulmuş garnitür
  • 1 adet haşlanmış yumurta
  • 1 çay kaşığı tuz
  • karabiber
Dondurulmuş garnitür kullanacaksanız çözdürmeden, kaynayan suya atıp, içindeki  havuçlar yumuşayana kadar 7-8 dakika pişirin.
(Donmuş sebzeler pişme süresinde değişiklik gösterebilir. Arada kontrol ediniz. Özellikle donmuş bezelye süre olarak 15 dakikaya kadar çıkabilir.)
Konserve kullanacaksanız suyunu süzüp tekrar yıkayın ve iyice süzün.
Kornişon turşuları, tavla zarı büyüklüğünde doğrayın. Haşlanmış yumurta isteğinize göre ister dörde bölüp süslemede kullanın ister küçük parçalara bölüp salata içinde kullanın.
Daha önce verdiğim tarife göre hazırladığınız mayonezi ve  tüm malzemeyi karıştırın. En son tuzunu ilave edin. Salatada tuzlu malzeme çok olduğundan tuzu kontrol ederek ekleyin.
NOT: Mayonezin çabuk bozulabilir olduğunu unutmayın. Mümkün olduğunca az ve taze yaparak kullanın. 
Amerikan yada bir zamanlarda ki adıyla Rus salatası da bir kaç gün içinde tüketilmesi gereken bir salata. Bir de malzemeleri mutlaka iyice süzdürün. Hatta kağıt havluyla fazla sularını alabilirsiniz. Tuzunu da mutlaka kontrol edin.
Servis miktarını 1 yemek kaşığı olarak hesaplarsanız 6 kişilik miktar çıkıyor.
Donmuş sebzelerde özellikle donmuş bezelyede pişme süresi olarak sorun yaşadım. Genelde kaynadıktan sonra 15 dakika da pişiyor. 1-2 dakika fazla da sürebilir. Kontrol ediniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder