Çarşamba, Ekim 17, 2012

Ev Yapımı Biber Salçası Tarifi



Evde salça yapımı aslında çok kolay ama biraz oyalayıcı aşamalardan oluşuyor. Yine de katkısız denilerek satılan onca marka salça düşünüldüğünde, gerçekten sağlıklı ve daha hijyenik olan kendi yapım salçanız. Her türlü zahmete değer diyorum. Eğer bir kerede kilolarca yapamam diyorsanız haklısınız derim.


Yaz boyunca fırsat buldukça, tencerenizin aldığı kadarıyla kendinizi yormadan birkaç defada yaparak bu güzelim lezzetli salçayı hazırlayabilirsiniz. Gözünüz korkmasın, ister domates salçası ister biber salçası olsun salça yapımı aslında çok kolaydır. 

Domates ya da biberiniz varsa bir de bunları kaynatabileceğiniz büyüklükte bir tencereniz varsa tamamdır. Ben bugün size kırmızı biber salçasının yapımını anlatacağım. Hala havaların sıcak olduğu, güneşin hala bizi yaz günlerindeki gibi ısıttığı, şu arta kalan birkaç günde hemen birkaç kiloluk da olsa salçanızı yapabilirsiniz.



Kaç Kişilik:

1 kg.


Biber Salçası Malzemeleri:

  • 6 kg. Salçalık kırmızı biber
  • 2 tepeleme yemek kaşığı turşuluk tuz

Biber Salçası Nasıl Yapılır?

  1. Salçalık kırmızı biberleri alın bol suda yıkayın.
  2.  Ortadan bölerek sap kısmını ve içindeki çekirdekleri temizleyin. Tekrar bir sudan geçirin.
  3.  Derince bir tencereye alın. Biberlerin üstüne çıkacak kadar suda kaynatarak 1 saat pişirin. 
  4. Sonra suyunun süzüleceği bir süzgece alın. Soğumasını bekleyin. 
  5. İster blendırda yada el blendırıyla iyice parçalayın. Ben robotumun blendırında parçalattım. 
  6. Kabuklarıyla koydum. Kabuktan eser kalmadı. Sizinkinde kabuklar belli oluyorsa o zaman biberleri, bir süzgeci rende gibi kullanarak süzgeçten geçirin. 
  7. Elde ettiğiniz kıvamlı biber sosunu tekrar tencereye koyun ve kıvamı yarıya inecek kadar oluncaya dek kısık ateşte kaynatın. 
  8. Aman bu arada mutlaka kapağını sıkıca kapatın. Çünkü bir volkan gibi patlamalar şeklinde sıçrıyor. Yanabilirsiniz! Arada dikkat ederek karıştırmayı unutmayın. 
  9. Kıvamı iyice koyulaşınca altını kapatın. Tuzunu ilave edin, karıştırın ve soğumaya bırakın. Salçayı bir tepsiye veya içinde birazcık yayabileceğiniz bir kaba koyun.
  10. Evinizin güneş alan bir yerinde 1-2 gün içinde kalan son suyunda buharlaşmasını sağlayın. Kaynar suyla yıkanmış ve iyice kurulanmış kavanoza doldurun. 
  11. Üstünü kaplayacak kadar sıvı yağ koyun. Salçanız hazır. İşte bu kadar. 

NOT (Biber Salçası Püf Noktaları): 

Öncelikle tuz hakkında bir şey diyeceğim. Eğer çok fazla salça yapacaksanız turşuluk satılan kaya tuzundan kullanın. Salçanızı uzun süre dayanmasını sağlar. Eğer 1 kiloluk yapacaksanız normal tuz da olabilir. Ayrıca biber salçası yapımında kullanılan işlem, domates salçası yapımında da kullanılıyor. 

Ben güneşte bekletecek uygun bir yer bulamadığım için derin bir tencerede güneşte beklettim. Salçanın ortasına kocaman bir çukur açtım. Her defasında çukura biriken suyu kağıt havluya çektirerek aldım. 2 günde yoğunlaşmış ve çok hoş renkte kırmızı biber salçam olmuştu.

Bundan sonra bütün salçalarımı kendim yapacağım. Sonrada güvenle yiyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder