Pazar, Ekim 07, 2012

FISTIKLI MANTAR SOSLU MAKARNA



Makarnayı severim. Balık soslu  makarna hariç sanırım her türlü soslu makarnayı tercih edebilirim.  Ama özellikle tercih etmem gerekirse, peynirli veya yoğurtlu makarnadan yanayım. Benim için makarna üstüne konacak ana malzemeler her zaman bunlardır.
Buna rağmen şimdi tarifini vereceğim sosta dahil olmak üzere çoğu sosu güzel buluyorum. Kremalı , kremasız, sebzeli yada etli hepsi makarnayla birleştiğinde çok hoş bir lezzet ortaya çıkıyor. Her türlüsünü yemeye varım ama şu deniz ürünlü makarnalara bir türlü alışamadım.
Bilmenizi isterim ki bir çok değişik makarna tarifim var ve zamanım oldukça hepsini sizlerle paylaşacağım. Hatta elimden geldiğince makarnayı da kendim hazırlayacağım. Sırf bunun için makarna makinesi bile aldım. Manüel çalışan bir makine. Sert makarna hamurunu yoğurup şekil verip pişirene kadar sanırım kollarım epey kaslanacak gibi. Şimdi tarifimi veriyorum. Denemenizi öneririm. Mantar ama özellikle çam fıstıkları harika bir tat veriyor. Şimdiden afiyet olsun. 
FISTIKLI MANTAR SOSLU MAKARNA 
TARİFİ:
4-6 kişilik
  • 400 gr. mantar
  • 2 adet havuç
  • 2 diş sarımsak
  • 1 orta boy kuru soğan veya 15 adet arpacık soğan
  • 3 adet domates
  • 6 yemek kaşığı zeytinyağı
  • yarım demet maydanoz
  • 1 defne yaprağı
  • 1,5 su bardağı tavuk suyu veya bulyon
  • 3 yemek kaşığı dolmalık fıstık
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
MAKARNA İÇİN:
  • 1 paket burgu makarna
  • 15 su bardağı su
  • 2 tepeleme yemek kaşığı tuz 
ÜZERİ İÇİN:
100 gr. rende parmesan yada kaşar peyniri


Mantarları yıkayın veya bir bezle hafif ovuşturarak temizleyin. Kuruladıktan sonra eğer büyük iseler iri şekilde doğrayın.
Havuçları  incecik kıyın. Kuru soğanı  ince yemeklik doğrayın.
Domatesleri küçük kareler şeklinde doğrayın. Yıkayıp saplarını ayıkladığınız maydanozları incecik kıyın.
Zeytinyağının 1 kaşığını fıstıklar için ayırıp, 5 yemek kaşığı zeytinyağını bir tavada ısıtın.
Çok ince doğradığınız havuçları, soğanları, sarımsak ve defne yaprağını tavaya ekleyin. Kısık ateşte kapağını kapatarak 10 dakika pişirin. Ateşi yükseltip, mantarları ilave edin. Tuzu, karabiberi ilave edin. Karıştırarak 2-3 dakika pişirin.
Maydanozu, domatesleri ve tavuk suyunu ekleyip kapağı yarı açık vaziyette  orta ateşte 20 dakika pişirin. 20 dakika sonra hala sulu ise kapağı açıp ateşi yükseltip sos koyulaşıncaya kadar kaynatın.
Başka bir tavaya 1 yemek kaşığı zeytinyağını koyup fıstıkları kavurun. Sosa yağıyla birlikte ilave edin. Derin bir tencereye 15 su bardağı su koyup 2 yemek kaşığı tuzu ekleyip, kaynayınca makarnayı ekleyin. 10 dakika haşlayın. Süzün ve sosla karıştırın veya  sosun yarısını katıp karıştırın. Kalan sosu servis sırasında süslemek için ayırın.
NOT: Sos çok lezzetli oluyor. Buna garanti veriyorum. Normalde domatesini daha az katmışlar ama ben 1 paket makarnaya az olduğuna karar verip 1 tane domates daha ekledim. Fıstıklar çok  güzel bir tat veriyor. 
Sizden dikkat etmenizi isteyeceğim tek şey sosun tuzu olacaktır. Ben 1 tatlı kaşığı olarak verdim ama siz önce yarısını katıp , sos suyunu çekip yoğunlaştıktan sonra tadına bakıp kalan tuzu ilave ederseniz daha sağlıklı olacaktır. Çünkü tavuk suyunda da büyük ihtimalle tuz olacaktır. Ve makarnayı pişirirken de tuz kattık. Tavuk suyu yoksa normal su veya et suyu yada bulyon kullanabilirsiniz. 
Yakında sizlerle evde et ve tavuk bulyon yapmayı paylaşacağım. Katkısız sağlıklı yiyecekler yemeye elimizden geldiğince dikkat ederek hem lezzetli yemekler yapacak hem de sağlığımızdan ödün vermemiş olacağız. Sevgilerimle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder