Perşembe, Ocak 17, 2013

YEŞİL MERCİMEKLİ PAZI ÇORBASI

yeşil mercimek çorbası, pazı çorbası, çorba tarifi, sağlıklı tarifler, kişniş otu
Yeşil mercimeği çok seviyorum. Her hafta en az bir kere soframızda yerini alır. Bazen çorba, bazen yemeği bazen de pilavı, içinde mutlaka yeşil mercimek olan bir tarif yaparım. Geçen gün aldığım bir dergide pazıyla yapılmış çorbasını gördüğümde hemen denemeye karar verdim. Aslında çorba nar ekşili bir çorba idi. Ama evdeki tadım ve karar jürisi nar ekşisini çorbaya katmamaya karar verdi. Ben de kararlarına katıldım. Sizler isterseniz isteğe göre nar ekşisi ilave edebilirsiniz. Biliyorsunuz ki damak tadı herkese göre  değişiklik gösterebiliyor. Ayrıca biliyorsunuz daha evvel yeşil mercimeğin yararlarından bahsetmiştim. Özellikle bu soğuk kış günlerinde soframızdan kuru baklagilleri eksik etmeyelim. İşte tarifim geliyor. Umarım sizde beğenirsiniz.

YEŞİL MERCİMEKLİ PAZI ÇORBASI TARİFİ:

4-6 kişilik
Malzemeler:
  • 1 demet pazı (11 adet)
  • 1/2 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 4-5 su bardağı tavuk suyu veya su
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1/2 çay kaşığı kırmızı pul biber (isteğe göre)
Pazıları bol suda yıkayın. Süzün. Eğer çok kalın sapları varsa onları kesip ayıklayın. Sadece yapraklarını kullanın. Yaprakları incecik kıyın. Soğanın kabuklarını soyup, yemeklik küçük doğrayın.Sarımsağı ezin. mercimeği ayıklayıp yıkadıktan sonra üzerini birazcık geçecek su ekleyip 2-3 dakika kaynatın. Sonra bu koyu suyu süzün. Bir tencereye yağları koyun ve ısıtın. Soğanı ekleyip kavurun. Sarımsağı da ekleyin. Salçayı ilave edin. Bir iki kez karıştırdıktan sonra mercimeği ekleyip üzerine mümkünse sıcak tavuk suyunu veya suyu dökün.Kaynamaya başlayınca  6-7 dakika pişirin. İncecik doğradığınız pazıları ilave edin.Tuz, karabiber, kimyon ve biraz acı olmasını isterseniz pul biberi ekleyerek tatlandırın. mercimekler pişene kadar yaklaşık 8 dakika pişirin. Bir kaç dakika beklettikten sonra servis yapın.
NOT: Kırmızı pul biber tamamen isteğinize bağlı. Acı seviyorsanız katın derim. Bir de yukarıda da bahsettiğim gibi çorbanın orijinalinde en  son ateşi kapattıktan sonra 2 yemek kaşığı nar ekşisi katılıyordu. Ben çorbanın çok ekşi olduğuna karar  verdiğim için nar ekşisini çorbaya eklemek istemedim. Masa da çorbanın yanında servis edilmesi daha iyi olur dedim. Nar ekşisi yerine limon eşliğinde de sunabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder