Perşembe, Ağustos 15, 2013

HAYDARİ


Bugün sizlerle paylaşacağım tarifim, Beşamel soslu tavuklu sebze yemeği idi. Yemeği yaparken iç güdülerim tarife göre değilde bildiğin gibi yap dedi durdu. Ama inadım tuttu. Aynısını yapayım dedim. Sonuç gerçekten resimdekine benzemeyen ve birazda yavan bir yemek oldu.
Şimdi, bugünkü yemeğimiz hazır ama sizinle paylaşmak için bir kez daha ve kendime göre yapacağım. Çünkü normalde çok lezzetli olacak bir yemek. Ancak hala çözemediğim şekilde bazı kitap ve dergilerde tariflerle ne fotoğrafları ne lezzeti nede kıvamı tutmuyor. Yine de çok güzel ve doğru bir tarifmiş gibi yayınlanmasını ayıplıyorum.
Şimdi bu kadar uğraştıktan sonra tarifsiz kalmanın sinirini basit bir şeyler yaparak atlatayım dedim. Evde süzme yoğurt vardı. Haydari ve patlıcan salatası yapmaya karar verdim. Basit  mezeler ama lezzetleri yerinde. Umarım en kısa zamanda yaparsınız.
HAYDARİ
4 kişilik
Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı süzme yoğurt
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 tepeleme tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz veya pul biber
  • Çay kaşığının ucu ile azıcık tuz.
Süzme yoğurdu bir kaba alın. Sarımsakları ezip yoğurda ekleyin. Naneyi ve tuzu ekleyin. Krema gibi pürüzsüz olana kadar karıştırın. Servis tabağına alın. Üzerine kırmızı pul biber serpin.
NOT:  Tuzu çok dikkatli kullanın. Yoğurt tuzu çok belli eden bir yiyecek. Benim verdiğim tarif klasik Haydari tarifi. 
Eğer isterseniz içine ince bir dilim beyaz peyniri iyice ezerek katabilirsiniz. Peynirli yaparsanız sakın tuz katmayın. Bir de servisi çok sonra yapacaksanız, bekledikçe sarımsak daha keskin bir tat aldığı için ya daha az koyun yada servise az kala katın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder