Pazartesi, Ekim 07, 2013

MAKARNA SALATASI


Makarnayı çok severim. Çoğunuzun da benimle aynı fikirde olduğuna eminim. Makarna salatasını ilk olarak bir arkadaş toplantısında yemiştim. Çok uzun zaman oldu ama hala mayonezin baskın tadı damağımda gibi. Aslında mayonezi severim ama gerçekten minik miktarlarda olursa. O gün ağzımda çok yağlı bir tat bıraktığı için Makarna Salatasını sevmemiştim. Uzun zaman sonra yine bir arkadaşıma davetliydim. Makarna salatası ikram etti. Kibarlık olsun diye şöyle çatalın ucuyla aldım. Çok hoşuma gitti. Mayonezini çok az koymuş bol yoğurtlu, turşulu lezzetli bir salata olmuştu. O günden beri salata yaptığımda mayonezini sadece tadımlık koyuyorum yada hiç katmıyorum. İnanın çok hafif oluyor. Mayonezi çok çok seven birisi değilseniz size de önerim benim gibi yapmanız olacaktır.
MAKARNA SALATASI
4-6 kişilik
Malzemeler:
  • 4/3 paket boncuk makarna
  • 3 su bardağı yoğurt
  • 1-2 yemek kaşığı mayonez
  • 3 yemek kaşığı  bezelye
  • 10 adet kornişon(minik salatalık) turşusu
  • 2 adet havuç
  • 3 yemek kaşığı  mısır
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 diş sarımsak (isteğe bağlı)
  • 2-3 dal dereotu (isteğe bağlı)
Havuçların kabuklarını soyup, bezelye ebadında küçük parçalar halinde doğrayın.  Taze veya donmuş mısır ve bezelye kullanacaksanız onları da ekleyerek tüm sebzeyi kaynayan suya atıp yaklaşık 8-10 dakika pişirin. Süzün ve soğumasını bekleyin.
Kornişon turşuları da aynı şekilde doğrayın. Sarımsağı ezin.
Makarnayı, 1 yemek kaşığı sıvı yağ kattığınız tuzlu suda 9-10 dakika haşlayın. Süzün. Soğuk sudan geçirip tekrar süzün. 
Derin bir kapta yoğurdu, mayonezi, ezdiğiniz sarımsağı, süzülmüş ve soğumuş olan makarnayı,  bezelye, havuç, kornişon turşusu ve mısırı ekleyin. Tuzu da ilave edip karıştırın.
Dereotu seviyorsanız incecik kıydıktan sonra onu da ekleyin.
Izgara et veya tavuk yemekleriyle servis edin. Çay saatlerinde de ikram edebilirsiniz.
NOT: Bu salata için size söyleyebileceğim pek bir şey yok. Tüm malzemelerin miktarını azaltarak yada çoğaltarak kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder