Cumartesi, Aralık 14, 2013

ARABİATTA SOSLU MAKARNA

Arrabiata sauce  diye bilinen sosun Türkçesi acılı domates sosu demek oluyor. Bende daha havalı ve bilinen adıyla yazayım dedim. Yapılışı basit ve lezzeti yerinde bir domates sos. Makarnaya çok iyi gidiyor.
Bu tarifi yaparken çok ta keyif aldım. Pratik yemek olduğu için kolay yapılan ve tabi ki kolay yazılan tarifleri seviyorum.
Tembel ve sabırsız tarafım kendini hemen belli ediyor. Çabucak yap. Çabucak ye ve çabucak yaz. Keşke bütün tariflerin aşamaları bu kadar keyifli olsa.
ARRABİATA SOSLU MAKARNA
4 -5 Kişilik
Malzemeler:
  • 1 paket  makarna (500 gr)
  • 5 adet domates
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 6 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tepeleme acı salça
  • 1 çay kaşığı acı pul biber (salça acı değilse katın)
  • 1,5 çay bardağı su
  • 4 adet sarımsak
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • 5 tepeleme yemek kaşığı parmesan peyniri (yoksa kaşar veya tulum)
  • Yarım demet maydanozun yaprağı
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
Önce sosu yapmaya başlayalım. Kuru soğanı küçücük yemeklik doğrayın. Domatesleri rendeleyin. Sarımsakları ezin. Parmesan peynirini rendeleyin. Maydanoz yapraklarını incecik kıyın.
Sos tenceresine yağı koyun. Isınınca kuru soğanı katın. Sararıncaya kadar kavurun. Salçayı ve sarımsağı ekleyin. 1-2 kez karıştırdıktan sonra domates rendesini, karabiberi, tuzu ve suyu ilave edin. 
Kaynamaya başlayınca ateşi kısın. Yoğunlaşıp, kıvamlı bir hale gelene kadar ara sıra karıştırarak 15-20 dakika pişirin.
Parmesan peynirinin 2 yemek kaşığını ve incecik doğradığınız maydanozu ekleyin. Ve ocağı kapatın.
Makarnayı üstündeki tarife göre pişirin. (Benim makarnam Barilla burgu makarnaydı. 6 dakika pişirdim.)
Sürenin sonunda süzün ve sosu ekleyin. Bir iki kez karıştırın. Sosun lezzetinin makarnaya geçmesi için 5-6 dakika dinlendirin.
Servis ederken parmesan rendesi serpin. Afiyet olsun.
NOT: Parmesan peyniri büyük marketlerde satılıyor. Biraz pahalı bir peynir. Ben de her zaman almıyorum ama bir kaç tarif için özellikle aldım. Eğer parmesan peyniri bulamazsanız kaşar peyniri veya tulum peynirle deneyebilirsiniz.
Bu sosta peynir kullanacağınızı ve makarnanın da tuzlu suda pişeceğini unutmamanızı isteyeceğim. Tuzu çok dikkatli kullanın.
Acı biber salçanız yoksa normal salça katıp, acı pul biber ekleyin. Acı sivri biberde katabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder