Pazartesi, Aralık 23, 2013

BADEMLİ KEK


Dün sabah uyandığımda kendimi harika ve çok zinde hissediyordum. Öyle ki akşama kadar bir yemek bir de yılbaşı gecesinde hazırlanabilecek çikolatalı yaş pasta yapacaktım. Akşam da tarifleri paylaşacaktım. Öğlen olduğunda ise kendimi berbat halde hasta ve yorgun hissetmeye başladım.  Sağlığım da aynı İstanbul havasına döndü. Sabah başka, öğlen başka, akşam başka. Bütün planları ertelemek zorunda kaldım. Son bir çırpınışla bir şeyler yazayım dedim ama onu da yapamadım. Belki birazcık uyku iyi gelir. Sonrasında kaldığım yerden devam eder. Yedekte tuttuğum tariflerden yazarım. diye düşündüm.
İyi bir uykudan sonra yemek ve çay keyfi derken, İzmir'den gelen annemi karşılamak için gittim.  Tekrar yazmaya başladığımda saat neredeyse gece olmuştu. Komik olan ise yorgun olmam gerekirken tam tersine çok enerjik hissetmemdi. O yüzden sabah yapmaya karar verdiğim keki, şimdi yapıp hem kahvaltıya yetiştirmeye hem de sizlerle erkenden paylaşmaya karar verdim.
Ancak plan yine bozuldu. Kahvaltıyı dışarıda yapmaya karar verince kekin tarifini vermek yine akşama kaldı. Ama bu sefer hiç bir şey engel olamayacak. Mutlaka yazımı bitireceğim.
BADEMLİ KEK
6 Kişilik
Malzemeler:
  • 3 adet oda ısısında yumurta
  • 2 su bardağı un 
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı toz badem
  • 125 gram tereyağı veya margarin
  • 1 adet rendelenmiş limon kabuğu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 su bardağı oda sıcaklığında süt
Tereyağını eritin ve soğutun.  Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı mümkünse beraber eleyin. Yoksa iyice karıştırın. Tüm malzemeleri hazırlayın.
Fırını 160 dereceye ayarlayın. Kek kabının her yerini yağlayın.
Çırpma kabına yumurtaları kırın. Köpürene kadar çırpın. Toz şekeri ekleyin. Tekrar açık sarı renk alana kadar yaklaşık 6-7 dakika çırpın. Tereyağını, sütü ve limon kabuğu rendesini ekleyin. Çırpmaya devam edin.
Unlu malzemeyi  katın ve unun etrafa sıçramaması için önce yavaş devirde çırpın. Sonra yüksek devirde karıştırın. En son toz bademi katın ve yavaş devirde 1-2 dakika çırpın. Hazırladığınız karışımı yağlanmış kek kalıbına dökün. 
Önceden ısıttığınız fırında yaklaşık 1 saat pişirin. 50. dakikadan itibaren temiz ve kuru bir bıçağı keke sokarak pişip pişmediğini kontrol edin. Kuru çıkarsa pişmiş demektir. Süreyi beklemeden çıkarın. Fırından çıkardıktan sonra 5-6 dakika dinlendirin. Kalıbından çıkarın ve dilimlemeden önce soğumasını bekleyin. Afiyet olsun.
NOT: Kekinizin güzel kabarması için, kullanacağınız malzemelerin oda sıcaklığında olmasına dikkat edin. 
Yumurta ve şekeri çok iyi çırpıp, köpürüp kabarmasını sağlayın.
Mümkün olduğunca un ve kabartma tozu gibi  malzemeleri eleyin. 
Tüm bunlar kekinizin harika pişmesini ve kabarmasını sağlayacaktır.
Bu kekin pişmesi biraz uzun sürüyor. İçinin pişmesi için düşük ısıda 1 saat pişirmeniz gerekiyor. Ancak her fırının pişirme süresi aynı olmayacağı için ara sıra kontrol etmeniz çok önemli. Temiz ve kuru bir bıçağı, kekin tam ortasına derine kadar soktuğunuzda kuru çıkarsa kekiniz pişmiş demektir. Özellikle 50.  dakikadan sonra  ara sıra kontrol ederseniz  iyi olacaktır. Benim son yaptığım kek 55. dakikada piştiği için kapattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder