Çarşamba, Aralık 25, 2013

Maydonozlu Mayonez Soslu Mezgit Kızartma Tarifi

Maydanozlu, Mayonez, Soslu, Mezgit, Kızartma, Tarifi, Balık tarifleri

Uzun zamandır balık tarifi vermediğimin farkındayım... Biliyorsunuz daha önce de bahsetmiştim. Nedeni balık sevmemem değil. Sadece evde yaptığım zaman kokusuna dayanamıyor olmam. Fırında yapmayı denedim, buğulama ya da kızartma yapmayı denedim gerçekten fark etmiyor. Baş ağrım tavan yapıyor. Keskin kokulara dayanamıyorum. Balık kokusu ya da ağır parfüm kokusu hiç fark etmez. O yüzden balığı genelde dışarıda yiyoruz. Balık tariflerinin azlığı sadece bu yüzden.

Dün balıkçının yanından geçerken balık yapmanın zamanı geldi dedim. Aslında hamsi alacaktım. Hamsilerin çok küçük olduğunu görünce vazgeçtim. Ve birden mezgiti gördüm. Biliyorsunuz mezgitin tadı o kadar güzel ve eti tavuk eti gibidir ki, tavuk balığı da denir. Boyu epey büyüyebilen bir balık. Ben, vereceğim tarifte fileto kullanacağım için büyük olanlardan 2 adet aldım.


Çok kolay ve lezzetli Mezgit Kızartma Tarifi Kişniş Otu'nda

Mezgit Kızartma Malzemeleri:


  • 500 gram mezgit filetosu (2 adet büyük mezgit)
  • 1 su bardağı süt
  • 3 tepeleme yemek kaşığı mısır unu
  • 1 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • Sıvı yağ (kızarmak için)
Mayonez sosu için:
  • 3 yemek kaşığı mayonez
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1/4 demet maydanozun yaprağı
  • 2-3 dal tarhun otu (bulabilirseniz)

Maydonozlu Mayonez Soslu Mezgit Kızartma Nasıl Yapılır?


Mezgit filetolarını baş parmağınızdan biraz daha kalın ve 6-7 cm uzunluğunda parçalar halinde kesin. 

Balıkları alabilecek büyüklükte derin bir kaba, mısır ununu, unu, sütü, tuz ve karabiberi koyun. İyice karışıp güzel ve pürüzsüz bir bulamaç haline gelene kadar karıştırın.

Maydanozu ve tarhun otunu iyice kıyın. Sarımsağı ezin. Bir tavaya 1 yemek kaşığı zeytinyağını koyun. Isınınca sarımsağı katın. 1-2 defa karıştırıp, otları katın. Ocağı hemen kapatın. Malzemeyi iyice karıştırın. Soğuyunca mayoneze katın. İyice karıştırın. Sosumuz hazır.

Fileto balıkları hazırladığınız bulamaca katın. Balıkların her yerine bulanması için iyice karıştırın. Tavaya bolca sıvı yağ koyun. İyice ısınınca hazırladığınız bulamaçlı balıkları tavaya tek tek yerleştirin. Tavayı çok fazla doldurmayın. 

Birkaç defa da kızartırsanız balıklar birbirine yapışmaz ve yağın ısısı azalmamış olur. Balıklarınız daha güzel kızarır. Kızarttığınız filetoları, fazla yağını çekmesi için kağıt havlu üzerine alın.

Yeşil mayonez sosla servis edin. Afiyet olsun.

NOT (Mezgit Kızartmanın Püf Noktaları): 


Yağın kızıp kızmadığını içine ufak bir parça ekmek atarak öğrenebiliriz. Eğer hemen altın rengini alıp kızarırsa yağ istediğimiz kızgınlıktadır. Eğer yanarsa çok kızmış demektir. Ateşi biraz kısıp ısıyı hafifçe düşürebilirsiniz. 

Filetoların, bol kızgın yağda 3-4 dakikada her tarafı altın sarısı renk alıyor. Ayrıca çabuk kızarabiliyor. Takip ederseniz iyi olur. İsterseniz daha fazla kızartabilirsiniz. O zaman çıtır çıtır oluyor. Bu bulamaçla hamsiyi de aynı şekilde kızartabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder