Çarşamba, Ocak 15, 2014

KUYMAK "MIHLAMA" TARİFİ

Karadeniz yöresinin bu  lezzetli tarifini ilk olarak, yıllar evvel Trabzon'da tatmıştım. Görev gereği kaldığım 4 yıl boyunca da bolca yemiştim. Kuymak, mısır unuyla ve bol peynirle yapılıyor ve sünen peyniri gördükçe yedikçe yiyesiniz geliyor.  Aslında basit ve az malzemeli bir tarif. Biraz da kalorili. Ama o kadar lezzetli ki keyifle yiyorsunuz. Kahvaltıda ya da yemek olarak ta tüketiliyor.
İstanbul'a geldikten sonra ara sıra aklıma gelince yapıyordum. Geçenlerde Bahçelievler Yayla' da bulunan Eroğlu Peynircisinden bir şeyler almaya gitmiştim.
Peynirci dememe bakmayın aslında satmadığı şey yok. Her türlü kahvaltılık, doğal köy ürünleri, ceviz, kayısı gibi yemişler saymakla bitmeyecek lezzetler.
Kuymaklık KEBİR peyniri orada gördüm.  Üzerinde kuymağın tarifi yazıyor. Bende sizler için alıp, üzerindeki tarife göre denedim. Harika oldu. 
KUYMAK (MIHLAMA)
4-5 Kişilik
Malzemeler:

  • 2 yemek kaşığı mısır unu
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5 su bardağı su
  • 2 su bardağı rendelenmiş Kebir kuymak peyniri (paketin yarısı)
  • 1 çay kaşığı tuz
Kebir peyniri rendeleyin.
Tavaya tereyağını koyun. Eriyince mısır ununu ekleyin. 1-2 dakika karıştırarak kavurun.
Suyu ekleyin. Bir iki kere karıştırarak mısır ununu dağıtın.
Kaynayıp bulamaç haline geline kadar 2 dakika pişirin. Rendelediğiniz Kebir peyniri katın. Eriyene kadar karıştırın.
Ocağı kapatın. Servis edin.
NOT: Tuzunu isteğinize göre artırabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder