Pazartesi, Nisan 28, 2014

Baharatlı Kuru Köfte

Kuru Köfte tarifi, Mitite Köfte nedir, Nasıl Yapılır, Köfte tarifleri
Aslında bu köftenin adı Mitite köfte idi. Mitite köfte fındıktan biraz büyük yapılan kokteyl köftelere denir. Açık büfe ve brunchda ikram edilen minik köfteler Mitite köfte oluyor. 
Ben Mitite köfteleri büyük hazırlayarak akşam yemeği olarak sundum. İki türlüde lezzetli oluyor. Siz istediğiniz gibi yapabilirsiniz. ister minik ister büyük.

Baharatlı Kuru köfte tarifi (Mitite Köfte)

13-14 Adet
Malzemeler:
    Baharatlı, Kuru, Köfte, Tarifi, Nefis, Yemek, Kişniş Otu, Blogu
  • 500 gram köftelik kıyma
  • 1 dilim bayat ekmek
  • 1 diş sarımsak
  • 1/2 çay kaşığı kimyon
  • 1/2 çay kaşığı kırmızı pul biber
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 yemek kaşığı soğuk su
  • sıvı yağ (kızartmak için)
Yoğurma kabına kıymayı koyun. Baharatları ekleyin. Sarımsağı ezip katın. 
Bayat ekmek içini ıslatıp sıkın ve onu da kıymaya katın. 
Tuzu ve soğuk suyu da ekledikten sonra yaklaşık 10 dakika kadar yoğurun. 
Hazırladığınız köftelik kıymadan cevizden biraz büyük parçalar koparın. Elinizde yuvarlayıp hafifçe bastırarak yassı köfteler hazırlayın.
Kızgın yağda kızartın. Kağıt havlu üzerine alıp fazla yağını emdirin. 
Kızarmış patates veya patates püresi veya pilav  eşliğinde ikram edin. Afiyet olsun.
NOT: Bayat ekmek içiniz yok ise 1 yemek kaşığı kadar galeta unu kullanabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Blog safyanızı çok beğendim, güzel tariflerinizi takip edebilmek için takibe aldım. Sizi de kendi blog sayfamın takipçileri arasında görmek beni mutlu eder. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nermin hanım ilginiz için çok teşekkür ediyorum. Ben sizi çoktan takibe aldm :)) Kaleminize sağlık. Çok güzel yazılarınız var. En kısa zamanda hepsini okumayı planlıyorum. Sevgilerle.

      Sil