Cumartesi, Nisan 26, 2014

Körili Soya Soslu ve Fıstıklı Tavuk

Körili, Fıstıklı, Tavuk, Tarifi, Tavuklu tarifler, Tavuk yemekleri, Kişniş Otu
Nedense köriye, ilk tattığımdan beri içim hiç ısınmadı. Kesinlikle benim damak zevkime hitap etmiyor. Oysa bir çok baharatın birleşmesinden oluşan tam bir şifa kaynağı.
Sanırım her zaman dediğim gibi keskin kokulara karşı bir rahatsızlığım var. Köri de biliyorsunuz hakikaten keskin kokulu bir baharat. Hemen başım ağrımaya başlıyor. O yüzden körili yemekleri pek sevmiyorum. Mecbur kalmadıkça da yemiyorum.
Sevmediğim yemeklerden söz etmişken, ikinci sırada deniz mahsullü makarna geliyor. Aman mecbur kalmadıkça yemeyeceğim bir yemek.
Olmadı, onunla da hiç barışamadım. Oysa İspanya'da paella yemiştim ve çok beğenmiştim. Demek ki deniz mahsullü pilavla bir sorunum yok. Ama aynı malzemeler makarnaya katılınca benim için işkence oluyor. Komik bir şey. Hala çözemedim.
Neyse kendimden bu kadar bilgi verdikten sonra şimdi vereceğim tarife geçelim. Her ne kadar ben fazla tercih etmesem de sevenler olduğunu bildiğim için sizlere bugün güzel bir soslu, baharatlı, kremalı tavuk tarifi vereceğim. Umarım beğenirsiniz.
Körili Tavuk Tarifi
3-4 Kişilik
Malzemeler:
  • 500 gram tavuk göğüs eti
  • 3 paket (75 gram) dolmalık fıstık (çam fıstığı)
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çorba kaşığı kuru üzüm (isteğe bağlı)
  • 1 çorba kaşığı köri
  • 3 çorba kaşığı soya sosu
  • 100 ml  krema
  • 1,5 çay bardağı sıcak su
  • 1 çay kaşığı tuz
Tavuk etinin derilerini ve yağlarını temizleyin. Kuşbaşı doğrayın.
Dibi yapışmayan bir tavaya veya tencereye yağı koyun. Isınınca fıstıkları atın. Renkleri açık kahverengi oluncaya kadar kavurun.
Küçük kuşbaşı şeklinde doğradığınız tavuk etlerini ilave edin. Karıştırarak kavurun. 
Etlerin renkleri değişip altın sarısı renk alıncaya  kadar kavurun. Üstüne 1 çay bardağı sıcak su döküp kaynamaya başlayınca ateşi biraz kısarak, etler suyunu çekene kadar 7-8  dakika pişirin. 
Suyunu çektikten sonra ara sıra karıştırmaya devam ederek 2-3 dakika daha kavurun.
Üzümü ekleyin. Sonrasında sırasıyla köriyi, soya sosunu ve kremayı ekleyin.
Yarım çay bardağı suyu ve tuzu da ilave edip kısık ateşte 1 dakika kadar kaynatıp, ocağı kapatın. 
Yanında patates kızartması, pilav ve salata ile ya da sotelenmiş sebze çeşitleriyle servis edin. Afiyet olsun.

NOT: Fıstıkları çok fazla kavurmadan etleri katar ve beraber kavurursanız çok iyi olur. Fıstık çok çabuk kararabiliyor.
Bu yemeği sadece körili veya sadece soyalı yapabilirsiniz. Hatta ikisiniz de katmadan fıstıklı ve kremalı olarak da güzel olur. Her zaman dediğim gibi tarifler benden, onları kendi damak zevkinize uydurmak sizden. Unutmayın mutfağınızın aşçısı sizsiniz.

2 yorum:

  1. Bir ihtimal gluten intoleransı olabilir. Ondan makarna yediğinizde başınız ağriyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bu mümkün olabilir. Bir kaç belirtisini taşıdığımı düşünüyorum. Test yaptırmak en kesin çözüm.

      Sil