Perşembe, Haziran 19, 2014

PATLICAN MUSAKKA

Patlıcan musakka nasıl yapılır/ Musakka tarifi/ Kolay tarifler, Videolu tarifler,
Malum yaz geldi. Havalar ısınınca her yer cıvıl cıvıl oldu. Pazar, manav taptaze, rengarenk sebze ve meyve ile doldu. Hele meyve reyonlarına bakınca içim açılıyor. Hepsinden alasım geliyor. Gerçekten insanın iştahını kabartıyorlar. Hangisine baksam 'Tatlısını yapayım, turtası güzel olur. Bak, kayısının hala reçelini yapıp tarifini vermedim. Enginar zamanı geldi. Bitmeden bir kaç tarif daha vermeliyim. Aa! Vişne çıkmış. Reçel zamanı' diye aklımdan durmadan yemek ve tatlı tarifleri geçiyor.
İnşallah sıcaklar yüzünden iyice gevşeyip tembelleşmeden, bu yiyecek çeşitliliğini iyi değerlendirip sizlere güzel ve lezzetli bir çok tarif veririm.
Bugün sizinle paylaşacağım tarifim Patlıcan Musakka
Bildiğiniz gibi Türk mutfağının klasik yemeklerinden. Yemek yapmayı biliyorum diyen herkesin bence bilmesi gereken yemeklerden birisi.  
Patlıcanın lezzetinin doruklarda olduğu şu günlerde yapayım istedim. Çünkü ben pek fazla yapmıyorum. Beğenilmediğinden değil. Evde herkes çok seviyor ama patlıcanlar kızartılıp yapıldığından, yaz günlerinde fazla ağır yemekler yemeyelim diye arada sırada yapıyorum.
O zaman patlıcanları kızartmadan yap diyebilirsiniz. Haklısınız öyle de yapılabiliyor ama patlıcan musakkayı yapmışken hakkını vererek yapmak lazım. Ona lezzetini veren patlıcanların kızartılmış olmasıdır. Neyse şimdi bu güzel yemeğimizin tarifini vererek, aklımda mutlaka vermem gereken tarifler listesindeki bir yemeği daha bitirmenin sevincini yaşayayım. 
Yukarıda videolu tarifi var. Aşağıya ise tarifi yazarak açıkladım. Videolu tarifi izleyerek bana ve Youtube kanalıma destek verirseniz çok sevinirim.





PATLICAN MUSAKKA NASIL YAPILIR?
4-5 Kişilik
Malzemeler:
  • 500 gram az veya orta yağlı kıyma
  • 6 adet kemer patlıcan.
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 6 adet çarliston biber
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1/2 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 adet orta boy domates
  • 3 adet sarımsak
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1/2 çay kaşığı kırmızı pul biber
  • 1/2 su bardağı su
  • Kızartmak için sıvı yağ
Yapılışı:

  • Patlıcanların saplarını kestikten sonra kabuklarını uzunlamasına şeritler halinde soyun. 
  • Yine uzunlamasına ikiye bölün. Her parçayı 1,5-2 cm kalınlığında doğrayın. 
  • Patlıcanları 1 tatlı kaşığı tuz kattığınız suda, acısının çıkması için 15 dakika bekletin. 
  • Sürenin sonunda parçalamamaya dikkat ederek avucunuzla fazla suyunun gitmesi için hafifçe sıkın. Havlu kağıt üzerinde iyice kurulayın. 
  • Çarliston biberleri de yıkayın ve iyice kurulayın.
  • Sarımsakların kabuklarını soyun ve ezin.
  • Domatesin bir tanesini rendeleyin. Diğerini kabuğunu soyduktan sonra ince halka şeklinde dilimleyin.
  • Kuru soğanın kabuklarını soyun ve çok küçük yemeklik doğrayın.
  • Tavaya 2 yemek kaşığı yağı koyun. Kıymayı katın. 1-2 dakika kavurduktan sonra soğan ve sarımsağı ekleyin. Kavurmaya devam edin. Kıyma suyunu verecektir. Suyunu çekene kadar ara sıra karıştırarak kavurun. 
  • Salçaları ekleyin. Kıymaya karışması için iyice karıştırın. Rende domatesi de ekleyin. 1 tatlı kaşığı tuz ilave edin. Karabiber ve pul biberi de katın. Bir kaç kez karıştırın ve yarım su bardağı suyu ekleyerek kaynamasını bekleyin. Kaynayınca kısık ateşe alıp 10 dakika pişirin.
  • Fırını 200 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakın.
  • Yıkayıp iyice kuruladığınız patlıcanları bol kızgın yağda kızartın. Tavaya bir anda çok fazla koymayın. Bir kaç defa da az miktarlarda koyarak kızartırsanız yağın ısısı düşmeyeceği için patlıcanlar yağ çekmeyecek ve kısa sürede kızaracaktır. Kızardıktan sonra üzerine 1/2 tatlı kaşığı tuz dökün.
  • En son biberleri de kızartın. Patlıcan ve biberleri,  fazla yağını emmesi için havlu kağıt üzerine çıkarıp bekletin.
  • Fırın kabının alt kısmına patlıcanları yayın. Üzerine kıymalı harcı yayın.
  • Dilimlediğiniz domatesler ve kızarttığınız biberlerle üstünü süsleyin. 
  • Önceden ısıttığınız fırında 20-25 dakika veya tencerede 15 dakika pişiriniz.
  • Pilav eşliğinde servis ediniz. Cacık da harika gider. Şimdiden afiyet olsun.
NOT: Patlıcanları kızarttığınız yağın kızgın olmasına dikkat edin. Kızgın yağda ve az miktarda koyarak bir kaç partide kızartırsanız patlıcanlar yağı emmez. 
İsterseniz fırın yerine tencerede de pişirebilirsiniz. Aynı şeklide hazırlayıp 20 dakika kısık ateşte pişirmeniz yeterli olacaktır.
Her zaman dediğim gibi baharatların miktarı size kalmış. Artırıp azaltabilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Çok sevdiğim bir yemektir. Geçen gün yaptım ben de ama fotoları beğenmediğim için yayınlayamadım :)) Ellerine sağlık nefis olmuş. Bu arada ben kıymayı hazırlayınca kızarmış patlıcanı da içine atıyorum üzerine biraz sıcak su ekleyip ocakta 15 dakika kadar pişiriyorum, lezzetler birbirine geçsin diye. Daha pratik oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özge hanım beğendiğinize sevindim. Benim de sizin gibi sırf resimlerini beğenmediğim için yayinlayamadıgım o kadar ćok lezzetli tarifim var ki. Sinir bozucu bir şey. Musakkaya gelince ocakta pişirmek çok daha pratik. Ben patlicanlari yine en alta diziyorum. Bir de karıştırip yapacağim eminim güzel olacaktır. Sevgiler

      Sil