Cuma, Kasım 07, 2014

SOSLU İRMİK TATLISI

İrmik tatlısı, tarifi, soslu tatlı, lezzetli, çay, kahve, ikram, tarifler, kişniş, kisnis, faydaları
İrmik tatlısı tarifini daha önceden vermiştim. Muzlu jöleli irmik tatlısı ve Kakaolu Bisküvili İrmik Tatlısı adıyla tariflerim arasında yerini almıştı.
Aslında yine aynı irmik tatlısını vereceğim ama içine bir malzeme daha katarak ufak bir değişiklik yaptım. Geçen bir televizyon programında irmik tatlısının içine krem şanti kattıklarını gördüm. O şekilde denedim. Bence zaten güzel olan bir tatlı daha da harika oldu.
Bir değişiklik ise bu sefer soslu olarak yaptım. Soslarla sunulabilecek en pratik ve kolayca çabucak hazırlayabileceğiniz çok lezzetli bir tatlı. Ben de soslar haftasında, sizlerle paylaştığım  3 çeşit (vanilya, çikolata ve böğürtlen) birbirinden güzel sosu irmik tatlısı ile sunmak istedim. 
Şimdi sizlere aynı irmik tatlısı ve soslarla 2 sunum şeklini birden vereceğim.  İşte tarifim.
SOSLU İRMİK TATLISI
8-10 kişilik
Malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 10 tepeleme yemek kaşığı irmik
  • 9 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya 
  • 1 paket krem şanti
  • Vanilyalı, çikolatalı veya böğürtlenli sos(tarifleri için isimlerine tıklayınız)
Sütü ve şekeri bir tencereye koyun ve şeker eriyene kadar iyice karıştırın. İrmik ve vanilyayı ekleyerek pişirmeye başlayın.
Tatlı  göz göz olup fokurdamaya başlayınca ateşi kısın ve devamlı karıştırarak 6-7 dakika pişirin.
Ocağı kapatın ve 5 dakika kadar ılınmaya bırakın. 
İçine toz krem şantiyi ekleyerek iyice karıştırın.
Bir kaba yayın veya şekilli yapacaksanız tatlının kalıptan kolay çıkabilmesi için kabı çok az yağlayın veya streçleyin. İrmiği içine dökün. Soğuyana kadar dinlendirin. Sonra buzdolabına koyun.
Servis sırasında soslarla ikram edin.
2. SUNUM ÖNERİM:
İrmiği ve sosları tarife göre yapınız. Kup kaplarına irmiği eşitçe bölerek paylaştırın.
Muz veya tercihinize göre kullanacağınız meyveyi irmiğin üzerine yerleştirin.
Tercih ettiğiniz sosu üzerine yayın.

Hindistan cevizi veya çikolata rendesi veya ceviz, fındık gibi malzemelerle üzerini süsleyin.
Buzdolabında soğutun. Tatlınız servise hazır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder