Pazartesi, Aralık 08, 2014

GEZİ NOTLARIM

Ülkemiz, hem doğal güzellikleri ile hem de mutfağı ile beğenilen, dünyanın sayılı ülkelerinden birisi. Coğrafi konumu açısından o kadar avantajlı bir yerde ki yemek kültürü, hem Avrupa hem Asya  hemde Arap ülkelerinin mutfağından etkilenmiş ve daha da zengin bir mutfak haline gelmiştir.
Hangi yöremize, hangi şehrimize gitseniz birbirinden değişik ve lezzetli yemekleriyle sizi kendisine hayran bırakır. Her yöremizin kendisine özgü yemekleri olduğu için, o şehre gittiğinizde bu lezzetleri yerinde tatmak istersiniz. Hatay'ın künefesi, Antep'in baklavası ya da Adana'nın kebabı veya Karadeniz yöresinin kuymağı ile kara lahana yemekleri ve daha saymakla bitmeyecek çeşitte nefis tarifler.
Aynı şey dünya ülkeleri içinde geçerli. Her ülkenin kendine özgü ve hatta dünyaca tanınmış yemekleri ve tatlıları vardır. Mesela Fransa'nın soğan çorbası, İtalya'nın makarna ve pizzası gibi.
Ben gezmeyi yeni yerler görmeyi çok sevmeme rağmen maalesef son bir kaç yılı saymazsak pek gezemedim. Çalışma hayatım, çocuklar ve bir de yolculuklarımı eziyet haline getiren her türlü araç tutması  nedeniyle bu  keyfi yaşamaktan mümkün olduğunca kendimi uzak tuttum.
Şimdi ise,  zamanın ne kadar çabuk akıp gittiğini fark ettikçe yapmak isteyip de yapamadığım, başka bir zamana ertelediğim ve bir gün yapacaklarım listesinde üstü çizilmeden kalan tüm hayallerimi sağlığım elverdiğince yapmaya ve o kocaman listeyi bitirmeye karar verdim. 
Listemde neler var diye merak ediyorsanız öncelikle bilmenizi isterim ki en üstte yer alan hedeflerim arasında, eski sağlığıma kavuşmak, kilo vermek ve 3. sırada ise ülkemizi ve dünyayı gezmek her şehrin ve ülkenin en önemli yerlerini kendi gözlerimle görmek, dokunmak, havasını koklamak, yöresel yemeklerini tatmak vee bütün bu güzel şeyleri sizlerle paylaşmak. 
4. sıraya ise mutlu olmayı yazdım. Emin olun ki ilk 3 sıradakileri gerçekleştirdiğim anda büyük ihtimalle 4. isteğim gerçekleşmiş olacaktır :))
Aslında, sizlerle hemen paylaşabileceğim bir kaç gezi notlarım ve fotolarım var ama benim asıl paylaşmak istediklerim gezilerimin yiyecek ve yemek kısımları olacak. Bu yüzden örneğin Paris gezimde yemek ağırlıklı fotoğrafları çok fazla çekemediğim için  şimdilik bu gezimi başka bir zaman yeniden yaparak yazmak istiyorum. 
Şu anda biraz heyecanlıyım. Çünkü blogumda yeni bir köşe açıyorum. Yeni bir şeyler yapmak beni heyecanlandırıyor. Sonuçta blogumu yemek, yiyecek ve mutfak teması üzerine kurdum. Ama bazen sadece yemekler yapıp paylaşmak tek düzeliği sıkıcı oluyor. Ben de yine bu temaya sadık kalarak neler yapabileceğimi düşünüp hem kendimi tek düzelikten kurtarmak hem de bloguma biraz daha renk getirmek istiyorum. Bununla ilgili daha evvel de bazı bölümler paylaşmıştım. Mesela bitkilerle sağlıklı yaşam köşesi veya mutfakta püf noktaları gibi.
Evet bu kadar uzunca bir yazıdan sonra lafın özü artık sizlerle gezilerimi ve gittiğim yerlerdeki güzel lezzetli, bilinen, bilinmeyen yemekleri ve yemekle ilgili bilgileri ve yerleri paylaşacağım. umarım beğenirsiniz. umarım hoşunuza gider.
İlk gezi paylaşımım olan Antep gezisi şu anda hazırlık aşamasında. En kısa zamanda sizlerle olacak. Umarım sıkılmadan beklersiniz :))

1 yorum: