Perşembe, Şubat 26, 2015

PIRASALI MISIR EKMEĞİ

Pırasalı, Mısır, Ekmeği, Tarifi, Kişniş Otu, Kahvaltılık, Nefis, Çay saati
Bugünlerde o kadar çok adını duydum ve karşıma çıktı ki. Tesadüf diyeceğim ama tesadüfün bu kadarı fazla bence. Önce bir yabancı yemek programında, sonra bizde ki bir yemek yarışmasında ve devamında sohbet arasında derken en son bu ay aldığım yemek dergisinde sonra kız kardeşimin verdiği başka bir dergi de gördüm. Evde de mısır unu var. Bence yapmam gereken tarif "Pırasalı Mısır Ekmeği Tarifi" dedim. Hemen pırasa aldım ve dün yaptım. Evin her odasında buram buram mısır ekmeği koktu. Kızım pırasa midesine dokunduğu için 2 dilim yiyebildi. Çok güzel olduğunu söyledi. Akşam eşim yediği her dilimde bu ne kadar güzel olmuş ya dedi durdu :)) Vallahi gerçekten de güzel olmuştu. Adını mısır ekmeği dedim ama ben içine yumurta da kattığım için pırasalı mısır unlu kekte diyebiliriz. Siz ne derseniz diyin burada önemli olan yumuşak hafif nemli güzel bir tarif olduğudur. Kahvaltıda veya misafirlerinize ikram etmek için harika bir tarif.
PIRASALI MISIR EKMEĞİ
  • 3 su bardağı mısır unu
  • 1 su bardağı un 
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ (1 yemek kaşığını tepsiyi yağlamak için ayırın)
  • 5 adet orta kalınlıktaki pırasanın beyaz kısımları
  • 3 yumurta
  • 1 çay kaşığı karbonat veya kabartma tozu
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz 
  • 1 çay kaşığı karabiber veya kırmızı pul biber
Sıvı yağın 1 yemek kaşığı ile tepsinin her yerini yağlayın. Fırını 180 dereceye alt üst pişirmeye ayarlayın.
Pırasaların beyaz kısımlarını bol suda yıkayıp süzün. Uzunlamasına 4 parçaya bölün ve incecik doğrayın. Derin bir kap içine koyup 1,5 tatlı kaşığı tuzu ekleyin ve yumuşamaları için avucunuzla yoğurun.
Yumuşamış pırasaların üstüne yoğurdu, yumurtaları, kalan sıvı yağı, unu ve mısır ununu, karbonatı ve arzunuza göre karabiber veya pul biberi ekleyin. 
Tahta bir kaşık yardımıyla malzemeleri iyice karıştırarak eşit şekilde dağılmasını sağlayın.
Yağladığınız tepsiye veya borcama dökün. Üzeri kızarana kadar 30 dakika pişirin.
NOT: Ekmek ilk piştiğinde sıcakken biraz daha dağılır şekilde oluyor. Ama ılıdıktan sonra hatta 1-2 saat sonra tam kıvamında harika bir ekmek oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder