Çarşamba, Nisan 13, 2016

ISIRGAN OTLU BÖREK

ısırgan, ısırgan otu, ısırgan otlu börek tarifi, börek tarifi, ege yemekleri, ege mutfağı, ege otları,
Bu hafta sonu kızım Ceren ve damadım Anıl Çeşme'delerdi. Çeşme Alaçatı'da düzenlenen Ot Festivaline gittiler. Dönüşte bana da  lezzetli otlardan bir demet getirdiler. O yüzden ben de elimden geldiğince değerlendirdim. Mesela şevketi bostanın zeytinyağlısını, ısırgan otunun böreğini yaptım. Ebegümecini ise az olduğu için salatasını yaparak değerlendireceğim. Tabi yarına kadar taze kalırsa.
Şimdi ilk olarak böreği paylaşmak istiyorum. Aslında kolaya kaçıp hazır yufka ile yapacaktım ama son dakika da bir cesaret geldi. Ellerimle şöyle güzel bir hamur yoğurayım dedim. Korkaklığım yufkayı açamayacağımdan değil de bel fıtığımın son 1-2 aydır bana çektirdiği eziyetten kaynaklanıyordu. Neyse sonunda 12 adet börek olacak kadar bir hamur yoğurup yufkaları açtım. Sonuç dışı çıtır, içi yumuşak lezzetlimi lezzetli börekler yaptım. İşte tarifi canlarım.

ISIRGAN OTLU BÖREK TARİFİ

12 Adet
Malzemeler:
  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı ılık su
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
İç Malzeme için:
  • 1/2 kg kadar ısırgan otu
  • 100-150 gram kadar beyaz peynir (karışıkta olabilir)
  • 1 demet maydanozun yaprakları
Sıvı Malzeme İçin:
  • 2 yemek kaşığı  tereyağı 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 çay bardağı su
Isırgan Otunu eldiven giyerek temizleyin. Kaşındıran bir bitki olduğu için eldivenle, eldiveniniz yok ise naylon poşetler de aynı işe yarayacağı için ellerinize poşet geçirip ince dallarını ve yaprak kısımlarını ayıklayıp, bolca yıkayın. Süzün ve kurulayın. Doğrayın. İçine rendelenmiş peynir ekleyin. Maydanozu incecik kıyıp ekleyin. Karıştırarak iç malzemeyi hazırlayın.
İçine ve üstüne sürmek için ise tereyağını eritin. Suyu ve sıvı yağı ekleyip karıştırın.
Isırgan otu, börek, çay saati, kişniş otu
Unu, tuzu ve ılık suyu bir kapta karıştırın. Hamur kıvamına geliyorken 3 yemek kaşığı sıvı yağı ekleyin ve iyice yedirin. Kulak memesi yumuşaklığında kıvamlı bir hamur halini alana kadar yoğurun. (Elinize yapışırsa 1-2 yemek kaşığı un ekleyebilirsiniz.)
Börek tarifleri, denenmiş, otlu börek, kişniş

Hamuru nemli bir bezle örterek 20-30 dakika dinlendirin. Fırını 200 dereceye ayarlayıp ısıtın. Dinlenmiş hamuru, unlanmış zemine alıp bir kaç defa daha yoğurun. 6 eşit parçaya bölün. Bezelerin kurumaması için üstüne bez örtün. Her bezeyi oklavayla incecik olana kadar 25-30 cm. ebadında yuvarlaklar halinde açın. (Açarken bezenin hem altına hem üstüne un serperek açmalısınız. Yoksa oklavaya yapışır.)
börek, ısırgan, otlu, sebze, sağlıklı, hamurişi
Yufkanın her yerini yağlayın. Ortadan 2 eşit parçaya  kesin. Geniş, düz kenara iç malzemeden yayın. İnce rulo şeklinde sarın. Sonra da kendi etrafında dolayarak gül şekli verin. Tüm bezelere aynı işlemi uygulayın.
Yağlı kağıt serilmiş ve yağlanmış tepsiye aralıklı dizin. Üzerlerine de yağlı sıvı bulamaçtan bolca sürün. (isterseniz yoğurtta sürebilirsiniz.)
Nefis, lezzetli, yemek, çay, ikram, Ege mutfağı, kahvaltı

Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 30 dakika pişirin. Ilıyınca servis yapın. Afiyet olsun.
NOT: Bu börek çıtır bir börek oluyor. Yumuşak olmasını isterseniz içine süreceğiniz sıvıya su yerine süt veya yoğurt katın. Bir de hamurun içine konan sıvı yağı ilk başta su ve tuzla birlikte katıp beraber yoğurun.
İsterseniz ısırgan otu ile diğer böreklik otları karıştırarak daha zengin bir börek yapabilirsiniz. Peynir ise istediğiniz peyniri katabilirsiniz. Ben biraz beyaz peynir biraz da kaşarı rendeleyip kattım. Aslında dereotu olsaydı onu da katacaktım. 
Yine isterseniz üstüne susam, çörekotu gibi malzemeler serpebilirsiniz. Bu benim ilk ısırgan otlu böreğim olduğu için sade yapmak istedim. Tercih size kalmış. 
Yeşillikleri doğramadan önce  havlu kağıt veya temiz bir bezle kurularsanız, böreğiniz daha güzel olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder