Perşembe, Nisan 14, 2016

ZEYTİNYAĞLI ŞEVKETİ BOSTAN

ZEYTİNYAĞLI, ŞEVKETİ BOSTAN, TARİFİ, EGE YEMEKLERİ, VEJETARYEN TARİFLER, ZEYTİNYAĞLI TARİFLER, KİŞNİŞ
Lezzetli otlar haftasına devam ediyoruz. Isırgan Otlu Börekten sonra şimdi de Zeytinyağlı Şevketi Bostan tarifini veriyorum. Bu yemeği de ilk defa yaptım. Genelde etlisi yapılırmış. Ama ben sebzelerin zeytinyağlı yemeğine bayılıyorum. O yüzden dayanamadım şevketi bostanı da zeytinyağlı yaptım. İşte tarifi;
ŞEVKETİ, BOSTAN, SEBZE, OT, EGE, YEMEKLERİ, KİŞNİŞ, OTUZEYTİNYAĞLI ŞEVKETİ BOSTAN
4 Kişilik
Malzemeler:

  • 1 kg şevketi bostan
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1-2 diş sarımsak
  • 2 su bardağı su
Şevketi bostanın kalın ve dikenli dallarını temizleyin. Dikenimsi tüyleri vardır. Onları da yıkarken hafifçe ovalayarak ya da parmaklarınızla sıyırarak temizleyin. Bolca yıkayın. Süzün. Doğrayın. Havuç şeklinde kökleri vardır. Havucun dış kabuğunu  temizler gibi soyduktan sonra incecik sıyırarak sadece beyaz kısmını soyarak alın.  Orta sert kısmını atın.  

Kuru soğanı ve sarımsakları ince yemeklik doğrayın. Tencereye zeytinyağını koyun. Isınınca soğanları ve sarımsağı 2-3 dakika kavurun. 
Şevketi bostanı ekleyin. 1-2 dakika kavurun. Suyu ekleyin ve kısık ateşte 15-20 dakika pişirin.
Yemeğin terbiyesini hazırlamak için ,limonun suyuna unu katın. İyice karıştırın. Yemeğin suyundan bir kaç kaşık alıp terbiyeyi ılıştırın. Sonra yavaş yavaş yemeğe ilave edin. Tencereyi sallayarak veya çok hafifçe karıştırarak terbiyenin karışmasını sağlayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder