Pazartesi, Mayıs 16, 2016

KURU ÜZÜMLÜ ANNE KURABİYESİ

KURU, ÜZÜMLÜ, ANNE, KURABİYESİ, ÇAY, KAHVE, ÇOCUKLAR İÇİN, KAHVALTILIK, KİŞNİŞ
Bu kurabiyenin adını Anne Kurabiyesi koydum. Küçükken annemin yaptığı kurabiyelere benziyor. İlk defa yediğimde aklımdan geçen bu olmuştu. Kışın gittiğim Bursa Kervansaray Thermal Hotel 'de birbirinden değerli ve becerikli hem de bol ödüllü şeflerinin yaptığı yüzlerce tatlı tuzlu pasta ve böreklerden sadece birisiydi. Maalesef balık hafızama güvenerek adını not almadığım için unuttuğum şefimle şahsen tanışıp, bu güzel tarif için teşekkür etmiştim. Buradan tekrar teşekkür ediyorum. Hem de ismini unuttuğum için özür diliyorum. İşte tarifi;
KURU ÜZÜMLÜ ANNE KURABİYESİ
15 Adet
Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı çekirdeksiz kuru üzüm
  • 3 su bardağı un
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 portakalın kabuğu
  • 1 limonun kabuğu
Fırını 150 dereceye ayarlayıp ısıtın. Fırın tepsisini yağlayın veya yağlı kağıt serin. 
Un ve kabartma tozu, portakal ve limon  hariç tüm malzemeleri  derin bir kaba koyun.  Portakalın ve limonun kabuğunu rendeleyip ekleyin. Karıştırın.
KURU, ÜZÜMLÜ, ANNE, KURABİYESİ, ÇAY, KAHVE, ÇOCUKLAR İÇİN, KAHVALTILIK, KİŞNİŞ
Unu ve kabartma tozunu katın. Yumuşak bir kurabiye hamuru elde edene kadar karıştırın. İri yuvarlaklar yaparak (hamurun elinize yapışmaması için, avuç içlerinizi yağlayın.)  tepsiye aralıklı dizin.
KURU, ÜZÜMLÜ, ANNE, KURABİYESİ, ÇAY, KAHVE, ÇOCUKLAR İÇİN, KAHVALTILIK, KİŞNİŞ
Önceden ısıtılmış fırında alt ve üst kısmı pembeleşene kadar yaklaşık 30-35 dakika pişirin. Soğuyunca servis edin.
NOT: Pişme zamanı konusunda tam bir süre veremeyeceğim. Yazlıkta olmam sebebiyle klasik mini fırınımın alt üst pişirme programında yaptım. Turbo fırında ne kadar süre de pişer bilemiyorum.  O yüzden kontrol ederek pişirirseniz memnun olurum.                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder