Pazar, Ağustos 21, 2016

ZEYTİNYAĞLI NOHUT

Zeytinyağlı Nohut yemeğinin tarifine geçmeden evvel, geçen ay, yeğenimin düğünü için gittiğimiz İzmir'den İstanbul'a dönerken yol üzerinde dinlenme ve yemek molası için durduğumuz dinlenme tesisinden bahsetmek istiyorum. CerenTur, Kırkağaç Gelenbe'de harika ve çok nezih butik bir tesis. 
Çeşit çeşit yemek ve pasta, kurabiye, tatlı bulabileceğiniz harika bir yer. Akaryakıt istasyonu bitişiğinde keyifle dinleneceğiniz güzel bir tesis. Tek kelimeyle bayıldım. Zeytinyağlı nohudu ilk burada yedim. Yanında bademli pilavla yememizi tavsiye ettiler. Biz de öyle yaptık. Gerçekten çok lezzetliydi. Sonrasında satış mağazalarını gezdik. Harika eşyalar ve kurutulmuş baharatlar ve kuru fasulye, nohut, reçel, salça gibi kendi kullandıkları ve yaptıkları malzemeleri satıyorlar. Nohut o kadar güzel ve kocaman olunca ben de bir paket aldım. Geçen yaptım. Of çok güzel olmuştu. O yüzden sizlerle paylaşmak istedim. Bence sizde nohut yemeğini bir de zeytinyağlı yapın derim. Yanına da bademli pilav. Bana hak vereceksiniz.
ZEYTİNYAĞLI NOHUT
4 kişilik
Malzemeler:
  • 2 su bardağı nohut
  • 3 adet kuru soğan
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 4 su bardağı su.
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber (isteğe bağlı)
Nohudu, şişmesi için geceden bol suda bekletin. Sonra suyunu süzün. Kuru soğanları yemeklik küçük doğrayın.
Bir tencereye zeytinyağını koyup ısıtın. Kuru soğanı ekleyin. Hafif pembeleşinceye kadar kavurun. Nohudu katın. Tuzu, karabiberi ve soğuk suyu ekleyin. Kaynayınca ateşi kısıp, nohutlar pişene ve soğanlar eriyip suyla özleşene kadar yaklaşık 2 saat pişirin. Dinlendirin. Yemeğiniz hazır. Afiyet olsun.
NOT: Yemeğe katacağınız su sıcak olmasın. Pişerken de bir iki kere yarım çay bardağı kadar soğuk su ekleyin. O zaman nohutların kabukları ayrılmayacaktır. Yemeğinize katacağınız baharatlar damak zevkinize kalmış. İsterseniz karabiber, kırmızı pul biber ve yine yarım çay kaşığı kimyon katarak daha da lezzetlendirebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder