Cumartesi, Aralık 24, 2016

TAVA BÖREĞİ

börek tarifi, pratik tarifler, börek, kolay, nefis, lezzetli tarif, tarifi, tava, hazır yufka,
Geçen gün güzel bir börek tarifi vermek için yufkacıdan taze açılmış incecik yufkalar aldım. Malzemeleri de hazırladım. Şansızlık bu ya elektrikler kesildi. Yufka taze açılmış olduğu için yarına bıraksam yapışacak. Ben de tava da yapmaya karar verdim. Hem fırında yapılmış kadar lezzetli oluyor. Hem de daha kısa sürede hazırlanmış oluyor. Çok basit ve pratik bir börek oldu. Çok ta lezzetli oldu. İyi ki yapmışım. Siz de elektriklerin kesilmesi ya da fırının bozulması gibi aksaklıklarda veya canınız daha çabuk bir börek yapmak istediğinde, beğendiğiniz her türlü malzemeyle hazırlayacağınız tava böreğini deneyebilirsiniz. Nefis oluyor. İşte tarifi;

TAVA BÖREĞİ


4-6 kişilik
Malzemeler:

  • 2 adet yufka
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 kase kadar beyaz peynir veya kaşar peynir rendesi
  • Salam, sosis veya sucuk

   -Yapışmaz tabanlı bir tavaya yufkayı serin. Fazla kısmını dışarıya sarkıtın. Biraz yağ gezdirin.
   -2. yufkayı yarıya bölün. Yarısını tavadaki yufkanın üzerine rastgele büzüştürerek yayın. Yine bir yemek kaşığı kadar yağ gezdirin.
   -Diğer yufkayı onun üzerine yine rastgele yayın. Üzerine peynir rendesini yayın.Salam veya sosis veya sucuk gibi kullanacağınız malzemeyi peynirin üzerine yerleştirin.
   -İlk yufkanın dışarıya sarkan kısmını malzemelerin üstünü kapatacak şekilde tavanın ebadında kat kat kapatın. Katların arasına sıvı yağ sürün.
   -Ocağı yakın, kısık ateşe alın. Böreğinizin iki tarafı da nar gibi kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.
NOT: Yufkayla ilgili bir uyarım olacak. Ben yufkayı, yufkacıdan alıyorum. Hem çok taze hem daha büyük, hem de daha ince oluyor. Normalde marketlerden aldığım yufka daha sert ve kalın. Eğer ambalajlı satılan market yufkasıyla yapacaksanız böreğin sert ve çok kuru olmaması için, yarım çay bardağı sıvı yağa, yarım çay bardağı süt eklerseniz çok daha nemli ve lezzetli bir börek olacaktır. Hatta isterseniz bu sıvıya bir yumurta da ekleyebilirsiniz. Benim verdiğim tarif en basit halidir. Yufkanın durumuna göre aralarda kullandığım sıvı malzemeye mutlaka eklemeler yaparım. Süt veya yoğurt. Evde ne varsa.

2 yorum:

  1. Harika görünüyor bu güzel tarif için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğiniz için ben de teşekkür ediyorum.Sevgiler..

      Sil