Salı, Şubat 28, 2017

DEĞİŞİK LAHANA TURŞUSU TARİFİ

B12 eksikliği, lahana Turşusu, Tarifi, Ne iyi gelir, İbrahim Saraçoğlu,Turşu Tarifleri, Kişniş,
Bu turşu normal turşulardan biraz değişik yapılıyor. İçinde sadece lahana ve tuz var. Bir de biraz lezzet vermesi için kimyon tohumu katılıyor. Hatta ben evde kimyon tohumu olmadığı için kişniş tohumu kattım. İsterseniz katmayabilirsiniz. 
Bu turşunun değişik yapılmasının nedeni B12 vitamini eksikliğine çok iyi gelmesi. Bunu ben söylemiyorum. Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu söylüyor. 
Bende de bildim bileli B12 vitamini eksikliği başımın belası. O yüzden denemek istedim. Zaten 5 gün gibi kısa bir sürede oluyor. Tadı normal turşular gibi.  Sadece sarımsaksız ve sirkesiz bir tadı var. Bence her zaman yapılıp yenilebilir. Bekleme süresi çok kısa olduğu için küçük miktarlarda yapıp, tükenmeden diğerini hazırlayabilirsiniz. 
Ben 3 gündür yiyorum. Bir haftalık bir turşu oldu. Yarın tekrar lahana alıp yapacağım. Tavsiye ederim.
DEĞİŞİK LAHANA TURŞUSU
Malzemeler:
  • 2-3 kiloluk lahana
  • 1 yemek kaşığı turşuluk tuz (tepeleme koymayın)
  • isterseniz 1 tatlı kaşığı kadar kimyon tohumu
Lahanayı incecik kıyın. Bir büyük kaba koyun.
Üzerine tuzu ekleyin.Kimyon tohumunu katın.
Ovarak yumuşamasını, sulanmasını ve parlak bir renk almasını sağlayın.
Temiz bir kavanoza koyun. Üzerine bastırarak her tarafını eşit biçimde yerleştirin.
Lahananın altta kalmasını sağlamak için üzerine bir ağırlık koyun.
Bu sayede suyu üstüne çıkmaya başlayacak. Lahana da altta kaldığı için hava alıp bozulmayacaktır.
Kavanozun ağzına kapak yerine bir tülbent veya hava geçirir bez bağlayın.
Bu sayede turşu olurken çıkan gaz içeride birikmeyecektir.
Serin ve karanlık bir yerde 5-6 gün bekletin.
Turşunuz hazır. Afiyetle yiyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder