Pazartesi, Temmuz 17, 2017

Fincan Tatlısı

 fincan tatlısı,  muhallebili tatlı,  pratik tarifler ve  çay saati tarifleri Kişniş Otu'nda
Çok pratik bir tatlı olduğu için yapmak istedim. Evde bayramdan kalan çikolata vardı. İçine onlardan koyarım diye düşündüm. Sonra bir tane muz ve bir pakette kakaolu bisküvi vardı. Derken onları da ezip lezzetli toplar yaptım. Fincan tatlılarının içine bunları yerleştirdim. 
Sizler ister sade ister meyve koyarak veya benim gibi çikolata veya meyveli bisküvili toplar  yaparak koyabilirsiniz. Her türlü çok nefis olacaktır. Şekli de çok güzeldi. Çok beğendim. 
İşte tarifi:

"Fincan Tatlısı Tarifi"

12 Adet
Malzemeler:
  • 3 su bardağı süt
  • 3/2 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta 
  • 100 ml krema
  • 1 paket vanilya
  • Hindistan cevizi (süslemek için)
Tüm malzemeleri bir tencerede karıştırın. 5-6 dakika pişirin. Kaynarı çıkınca ıslattığınız fincanlara biraz koyun. Ortasına istediğiniz bir malzeme yerleştirin. Üzerini tekrar muhallebi ile doldurun. Soğuması için buzdolabında bir kaç saat bekletin.
Servis edeceğiniz zaman fincanı ters çevirip tatlıyı çıkarın. Hindistan cevizine bulayın. Üstünü meyveyle süsleyin. Servis edin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder