Pazar, Ağustos 06, 2017

LİMONLU SARIMSAKLI TAVUK

tavuk, tarifler, limonlu, sarımsaklı, etli, değişik, glütensiz, yemek, ana,
Limonlu tarifler haftasında denediğim  bu tavuğun lezzetine bayıldım. Limonun bu kadar yakışacağını düşünmemiştim. Kesinlikle tavsiye ediyorum.
LİMONLU SARIMSAKLI "TAVUK"
4 kişilik
Malzemeler:
  • 300 gram kadar tavuk göğüs eti
  • 4 diş sarımsak
  • 1 küçük kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı tatlı toz kırmızı biber (paprika)
  • 1 limonun suyu
  • Çeyrek maydanozun yaprağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber (isteğe bağlı)
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
Tavuk etini 1 cm kalınlığında ince şeritler halinde doğrayın.
Sarımsakları ezin veya küçücük doğrayın.
Kuru soğanı küçücük doğrayın.
Maydanoz yapraklarını incecik doğrayın.
Bir tavaya sıvı yağı koyun. Isınınca tavuk etlerini  koyun. Yüksek veya orta ateşte pişirmelisiniz. Sulanmadan kavrulmalı. 
Kuru soğanı ve sarımsağı ve paprikayı ekleyip  3 dakika kadar ara sıra karıştırarak kavurun. Tuzu ve limon suyunu ekleyin. Karabiberi ekleyin. Karıştırıp ateşi kapatın.
Doğranmış maydanozu ekleyin. Nefis yemeğiniz hazır. 
NOT: Ben yanında salçalı spagetti ile servis ettim. Siz makarna, pilav veya patates kızartması gibi sevdiğiniz yemeklerle servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder