Pazar, Ağustos 06, 2017

LİMONLU SORBE

Sorbe, Sorbe tarifi, Tarifi, Limonlu tarifler,İkram, tatlı
Ve bu haftaki Limonlu Tariflerin sonuncusu olan Limonlu Sorbeyi sizlerle paylaşıyorum. Yarın bir terslik olmazsa 1 haftalığına yurt dışına bir gezi programı yaptık. Kızımla birlikte Brüksel ve Amsterdam'a gidiyoruz. İstanbul'un yapış yapış sıcak ve nemli havasından sonra oralarda havanın 21 derecelerde olduğunu öğrenince bir oh çektim. Hayatım boyunca sıcak sevmeyen birisi olarak çok keyif alacağıma eminim. Yani umarım :)
Neyse gelelim tarifime. Biliyorsunuz Sorbe bir nevi buzlu şekerli, meyve sulu bir dondurma. Sütsüz yapılıyor. Meyve suyu veya meyve püresi ile hazırlayıp, dondurup sonra kazıyarak havalandırdığınız kabarttığınız tatlıyı afiyetle yiyorsunuz.
Ben sorbenin tümünü dondurucudan çıkarttığım için, kalanı tekrar dondurucuya koymadım. Birazını yedikten sonra kalanın içine 1 limon suyu daha ekleyip eriterek "limonata" yaptım. O şekilde ikram edeceğim. Sizler bu şekilde hazırladığınız sorbeleri dondurucuda bekletip daha sonra ikram edebilirsiniz.
LİMONLU SORBE
6-7 kişilik
Malzemeler:
    Sorbe, limonlu, sorbe tarifi, Tatlı
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker (150 gram)
  • 1 limonun rendelenmiş kabuğu
  • 1 su bardağı limon suyu 
  • 1,5 su bardağı su
Servis için:
  • Boş limon kabukları veya kup bardaklar
Toz şekeri ve suyu, şeker eriyene kadar 1 dakika kaynatın.
Ocaktan alın ve içine ince rendelenmiş limon kabuğu rendesini, limon suyunu katın. Karıştırın. Dondurucuya dayanıklı bir kaba koyup, bir gece buzlukta bekletin.
Servis için limon kullanacaksanız, limon kabuklarının içini oyarak çıkarın. Dik durmaları için dip kısımlarını keserek düzeltebilirsiniz.
Sorbeyi buzluktan çıkarıp bir kaşık yardımıyla kazıyarak buz köpükler elde edin. Robotta çok az karıştırarak ta yapabilirsiniz ama en basiti kazımak.
Limon kabuklarına doldurun. Afiyetle yiyin.
NOT: Sorbeyi sevdiğiniz tüm meyvelerle yapabilirsiniz. Alkollü de yapabilirsiniz. Bir kaç meyve suyunu karıştırarak ta yapabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Şu an olsa da yesem dedim. Nefis görünüyor. Bu sıcakta daha güzel bir alternatif düşünemiyorum. Şekeri azaltarak da yapabiliriz sanırım. Limonun mis kokusu ve ekstra serinliğiyle birleşmiş nefis bir sorbe. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Şekeri bir kaşık daha az yapılabilir. Daha ekşi seviyorsaniz daha da azaltabilirsiniz. Çok hoş olmuştu.Hatta ben yiyemedigimiz kısmi 1 limonun suyunu daha ekleyerek limonata yaptim :)

      Sil