Salı, Ekim 18, 2016

Kışlık Menemen Sos Tarifi, Nasıl Yapılır?

menemen, sos, sos tarifi, sos tarifleri, domatesli sos, kışlık

İtiraf etmeliyim ki menemen sosun bu kadar güzel olacağını beklemiyordum. Dün küçük kavanozu açtım ve "menemen" yaptım. Nefis oldu. Kızım ve ben bayıldık. Çok acıktığımız için yarım kiloluk kavanozun hepsini katmıştım ve 3 yumurta ile yaptığım menemeni ikimiz afiyetle yedik. Hiç kalmadı. Şimdi birkaç kavanoz yaptığım için çok pişmanım. Seneye 4-5 katını yapacağım.
                      

Kışlık Menemen Sos Malzemeleri:

  • 3 kg Çanakkale domatesi 
  • 2 kg yumurta domates 
  • 1 kg. yeşil köy biberi 
  • 1 su bardağı zeytinyağı 
  • 1 yemek kaşığı tuz 

Kışlık Menemen Sos Nasıl Yapılır?

Domateslerin kabuklarını soyun. Küçük küpler halinde doğrayın.
Köy biberini de saplarını ve çekirdeklerini temizledikten sonra biraz iri doğrayın.



Tencereye zeytinyağını koyun. Isınınca biberi ekleyin. 2-3 dakika kavurun. Domatesi ekleyin. Tuzu katın. Kaynayınca kapağını kapatın. Ocağı kısın. Suyunu çekene ve yağı çıkana kadar 1 saat pişirin.



Kaynar haldeyken temiz ve kuru kavanozlara doldurun. Havasının çıkması için yanlarından kavanoza hafifçe vurun. Kapağını kapatıp, ters çevirin. İyice soğuyana ve kapağı mühürlenene kadar 12 saat o şekilde bekletin. 


Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder