Pazartesi, Şubat 09, 2015

SUCUKLU KEKİKLİ PİZZA

SUCUKLU, KEKİKLİ, PİZZA, TARİFİ, HAMURİŞİ, ÇAY, SAATİ, KAHVALTILIK, İKRAM, KİŞNİŞ
Geçen hafta İzmir'deydim. 1 hafta kadar kız kardeşim Şule'de kaldık. 1 hafta boyunca evde pek durmadığımız için kahvaltı hariç yemek hazırlama imkanımız olmadı. Bir akşam yemek ve tarifler konusunda sohbet ederken kardeşim, çocukların çok beğendiği pizza tarifim var, onu yapayım dedi. Tabi bu teklife balıklama atladım. O yaptı ben fotoğraflarını çektim. Sonunda çok lezzetli taptaze bir pizza tarifim oldu.
Hatta o kadar beğendim ki, eve geldiğim ilk gün evdeki malzemeleri değerlendirerek tekrar yaptım. Kardeşim kaşarı sadece üstüne serpmişti. Ben hem tabana hem de üstüne serperek ufak tefek değişiklikler yaptım. Kekiği de salçaya katarak sürdüm. Biraz sucuklu, havuçlu, siyah zeytin, yeşil köy biberli ve kekikli harika bir pizza oldu. Afiyetle yedik.
Bu pizza hamuru puf puf oluyor. Yani biraz kabarık bir hamur oluyor. Ben 30 cm.lik yuvarlak borcam kabında yaptım. 8 dilimlik hafif kalın harika lezzette bir pizza oldu. Eğer daha büyük bir fırın tepsisinde yaparsanız daha fazla dilimli ve daha ince bir pizzanız olacaktır. İşte tarifim;

SUCUKLU VE KEKİKLİ PİZZA
8 Dilim
Malzemeler:
    SUCUKLU, KEKİKLİ, PİZZA, TARİFİ, HAMURİŞİ, ÇAY, SAATİ, KAHVALTILIK, İKRAM, KİŞNİŞ
  • 3,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı sıcağa yakın ılık su
  • 1/4 yaş maya (10 gram kadar)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı kekik
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ 
  • Kaşar peyniri (150-200 gram)
  • 1/2 kangal sucuk
  • 5-6 adet sosis
  • Yeşil biber
  • Jalapeno biberi turşusu (acı sevenlere)
Kaşar peyniri rendeleyin. Sucukları ince halkalar halinde dilimleyin. Biberleri de halka doğrayın.
Domates salçasını ve kekiği karıştırarak, üzerine süreceğiniz sosu hazırlayın.
SUCUKLU, KEKİKLİ, PİZZA, TARİFİ, HAMURİŞİ, ÇAY, SAATİ, KAHVALTILIK, İKRAM, KİŞNİŞ
Derin bir kaba unu koyun. Ortasını havuz gibi açın. Tuzu ve toz şekeri ekleyin. Ilık suya yaş mayayı katın ve karıştırarak erimesini sağlayın. Havuzun ortasına dökün. Parmak uçlarınızla yavaş yavaş unu bulamaç haline getirerek hamuru özlü, yumuşak (hafif ele yapışabilir) bir hamur haline gelene kadar yoğurun. Hiç bekletmeden tepsiye yarım çay bardağı sıvı yağı dökün. Hamuru tepsinin ortasına koyup, parmak uçlarınızla ve avuç içlerinizle tepsi büyüklüğüne gelene kadar inceltin. Her yeri eşit olsun.
SUCUKLU, KEKİKLİ, PİZZA, TARİFİ, HAMURİŞİ, ÇAY, SAATİ, KAHVALTILIK, İKRAM, KİŞNİŞ
Fırını 180 dereceye alt üst ısıtmaya ayarlayın. Kekikli salçayı hamurun her yerine sürün. Hamurun çok kabarmaması için bir çatalı batırarak her yerine delikler açın. Rende kaşarın yarısını üstüne serpin. Daha evvel hazırladığınız malzemeleri yerleştirin.
Isınmış fırında 18 dakika kadar pişirin. Pizzayı çıkarıp kalan kaşarı da üstüne serpip 2-3 dakika kaşar eriyene kadar tekrar fırına koyup pişirin. Nefis pizzanız hazır.
SUCUKLU, KEKİKLİ, PİZZA, TARİFİ, HAMURİŞİ, ÇAY, SAATİ, KAHVALTILIK, İKRAM, KİŞNİŞ
NOT: Bu pizzayı istediğiniz malzemelerle yapabilirsiniz. Yukarıda da dediğim gibi 8 parça çıkıyor. Parçalar 1 kişiye yetmez. O yüzden 2 dilim hesabı yaparsak 4 kişilik diyebiliriz. Ancak daha büyük bir tepsiye daha ince olacak şekilde yayarsanız ve üstünü çatalla delmezseniz, daha çok ve hafif kabarık nefis bir pizzanız olacaktır.
Ya da hamurunun kalın olmasının zararı yok, önemli olan lezzeti ve doyurucu olması derseniz borcama yerleştirdiğinizde çatalla delmeden pişirirseniz, kalın, lezzetli ve tabi doyurucu pizzanız olacaktır.
Kekik bu pizzaya harika bir lezzet katıyor. kekik sevmiyorsanız, biberiye katabilirsiniz veya hiç bir şey katmadan da hazırlayabilirsiniz. 
Her zaman dediğim gibi tarif benden. Tarifi kendi damak zevkinize uyarlayarak hazırlamak sizden. Unutmayın ki mutfağınızın aşçısı sizsiniz. Şimdiden afiyet olsun.

2 yorum:

  1. ayy canım çekti ya. ben diyetteyim ama bizimkiler için yapacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de diyete başlayacağım. Yaptığım pasta, börek ve piźzalar akĺımı çeliyor. Hep ertelemek zorunda kalıyorum. Aman sizde diyetinizi bozmayın. Çocuklara yaptığınızda göz hakkı bir ısırık almanızda sakınca yok.

      Sil