Perşembe, Şubat 19, 2015

MAŞ FASULYESİ SALATASI

Maş Fasulyesi, Salata Tarifleri, Nefis, Kolay, Kişniş, Çay, İkram, Glütensiz
Bu aralar biraz koşuşturmaca biraz da havaların bir sıcak bir soğuk olmasından dolayı  neredeyse salgın haline gelen grip nedeniyle yatak döşek olduktan sonra sanki bunlar yetmezmiş gibi bel fıtığım da nüksedince bir kaç haftam zehir oldu desem yalan olmaz. Neyse yavaş yavaş toparlanmaya başladım. 
Onca gün  hem hastalıklarla uğraşırken hem de aklım Blogumda. Eyvah tarif yazamadım. Yeni bir şeyler yapamadım. Of ya kaç gün oldu. Kendimi yedim bitirdim. Meğer benim için ne kadar önemli olmuş. Hastayken bile aklımdan onlarca tarif geçirdim durdum. Ee bir de takıntılı bir hatunsan ne bekliyorsun ki :))
Sonunda alışverişe çıkamıyorsam bari evdeki malzemeleri değerlendireyim dedim. Meğer evde de o kadar çok tarif yapacak malzeme birikmiş ki biraz da tasarruf adına onları bitireyim dedim. Rafları araştırırken ilk gözüme ilişen Maş Fasulyesi oldu. Size daha önce hem faydalarını yazmıştım. Hem de çorbasını yapmıştım. Şimdi de salatasını vereceğim. O kadar lezzetli bir salata oluyor ki ben bundan sonra sıkça yapacağım. Size de öneririm. Özellikle davetler de ikram edebilirsiniz. Misafirleriniz çok beğenecektir.
MAŞ FASULYESİ SALATASI
Maş Fasulyesi, Salata Tarifleri, Nefis, Kolay, Kişniş, Çay, İkram, Glütensiz4-6 kişilik
Malzemeler:
  • 2 su bardağı maş fasulyesi
  • 1 demet maydanoz
  • 1 demet dereotu
  • 1/2 demet taze nane
  • 4 adet yeşil soğan 
  • 8-10 adet kornişon turşu (isterseniz)
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi veya 1 limonun suyu
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Maş fasulyesini içinde yabancı maddeler olması olasılığına karşı ayıklayın. Üzerini aşacak kadar su ekleyip akşamdan suda bekletin.
Ertesi gün süzüp tekrar üzerini aşacak kadar su koyun. 1 tatlı kaşığı da tuz ekleyip kaynamaya bırakın. Kaynayınca ocağı kısıp yumuşayana kadar yaklaşık 25-30 dakika pişirin. Piştiğinden emin olunca ocağı kapatıp suyunu süzün.
Maydanoz, dereotu ve taze nanenin yapraklarını dallarından ayırın. Bol suda yıkayıp iyice süzün ve incecik doğrayın.
Yeşil soğanı da aynı şekilde yıkayıp süzdükten sonra incecik doğrayın. 
Kornişon turşusunu küçük küpler halinde doğrayın.
Tüm malzemeyi maş fasulyesi ile karıştırın.
Nar ekşisi veya limon kullanacaksanız limon suyunu, tuzu, karabiberi ve zeytinyağını bir kapta iyice karıştırıp salatanın üzerine gezdirin. İyice karıştırın.
Tüm malzemenin tatlarının birbirine geçmesi için 10-15 dakika dinlendirdikten sonra servis edin. 
Afiyet olsun.
NOT: Bütün salatalarda olduğu gibi bu salataya da istediğiniz malzemeleri katabilirsiniz veya çıkarabilirsiniz. Mesela domates çok güzel yakışıyor. Ama benim evdeki domatesler biraz renksiz ve tatsız olduğu için katamadım. Kornişon turşu katmayı tercih ettim. Ayrıca isterseniz kırmızı veya yeşil biber de katabilirsiniz. Sizin zevkinize kalmış. Nar ekşisi çok yakışıyor ama bulamazsanız limon suyu da aynı tadı veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder