Pazar, Eylül 30, 2012

MAHLEPLİ VE PEYNİRLİ POĞAÇA

Pazar kahvaltısına sürpriz bir şeyler hazırlayayım diye düşünürken kızım, anne keşke Fatma Abla'ya sabah ekmekle birlikte poğaça da bırakmasını söyleseydik dedi. Sürprizin adını koymuş oldu.
Birkaç çeşit poğaça tarifimden, mahleplisini hiç denememiştim. Bu fırsatla deneyim dedim. Kokusu buram buram eve yayılmaya başlayınca, hafta sonları nazlanarak uyanan kızım ne güzel bir şey kokuyor diyerek yataktan o kadar hızlı fırladı ki çok hoştu.
Mis gibi susam kokan poğaçamın tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.
PEYNİRLİ POĞAÇA TARİFİ:
16 Adet
Malzemeler:
  • 3 su bardağı kepekli veya sade un( 18 yemek kaşığı)
  • 1 çay bardağı yoğurt( 3 yemek kaşığı)
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 4 çorba kaşığı oda sıcaklığında margarin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet yumurta akı
İçi için:
  • 100 gr. beyaz peynir
  • 5-6 dal maydanoz
Üzeri için:
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 4 yemek kaşığı susam
Derin bir kapta, yoğurdu, margarini, tuzu,  toz şekeri ve mahlebi karıştırın. Unu ilave edin. Kabartma tozunu ekleyin ve pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğurun. Kulak memesi yumuşaklığındaki hamuru yarım saat dinlendirin.
Fırını 200 dereceye ayarlayarak ısıtın. Maydanozları kıyın. Peynirle karıştırıp, iç hazırlayın.
Dinlendirdiğiniz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, parmak uçlarınızla yassılaştırın.
Ortasına hazırladığınız içten koyup karşılıklı kenarlarını birleştirin. Yarım ay şekli verdiğiniz poğaçaları yağladığınız veya  yapışmaz kağıtla kapladığınız fırın tepsisine dizin.
Üzerlerine yumurta sarısı sürün. Susam serpin.
Önceden ısıttığınız fırında üstleri kızarana kadar yaklaşık 15 -20 dakika pişirin.
NOT: Bu poğaçayı iç koymadan sade olarak da yapabilirsiniz.  Susam yerine çörek otu da kullanabilirsiniz. Ben kepekli un kullandım. Siz sade un tercih edebilirsiniz. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Çok kıskanmıştım ki saklama kabının içinde beni bekleyen mis gibi poğaçayı görünceeee...":))" yüzümde bu ifade belirdi...Çok da güzel olmuştu eline sağlık!!

    YanıtlaSil