Pazartesi, Ocak 27, 2014

PANCAR TURŞUSU

PANCAR, TURŞU, TARİFİ / KİŞNİŞ OTU
PANCAR TURŞUSU
Malzemeler:
PANCAR, TURŞU, TARİFİ / KİŞNİŞ OTU
  • 1 kg. pancar
  • 1 su bardağı üzüm sirkesi
  • 1/2 su bardağı pancarın haşlama suyu
  • 8-10  diş sarımsak
  • 1/2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1,5 yemek kaşığı tuz
Pancarın kabuklarını soyun. İri parçalar halinde doğrayın. Üstüne çıkacak kadar kaynar su dökün. Kaynara çıktıktan sonra yaklaşık 25 dakika pişirin.
Pancarları sudan çıkarıp soğumasını bekleyin. 
Sarımsakların kabuklarını soyup ikiye bölün.
Üzüm sirkesi, su, toz şeker ve tuzu karıştırın. (Boş bir kavanoza koyup çalkalayarak hem kolayca karıştırmış hem de toz şeker ve tuzun çabuk erimesini sağlamış olursunuz.)
Doğradığınız pancarları kavanoza yerleştirin. Aralarına sarımsaklardan serpiştirin. 
Hazırladığınız suyu üstüne dökün. Arada kavanozun yanlarına hafifçe vurarak hem oluşan hava kabarcıklarını yok etmiş olursunuz. Hemde suyun boşluklara iyice dolmasını sağlarsınız. Ya da temiz bir bıçağı bir kaç yerine sokup çıkararak havasını alabilirsiniz.
Eğer kavanozda hala su alacak yer kaldıysa kaynatılıp soğutulmuş su ekleyerek kapak hizasına kadar tamamen dolmasını sağlayın. 
Kapağını sıkıca kapatın. 10-12 gün serin ve loş bir yerde bekletiniz.
NOT: Öncelikle ben serin yer bulamadığımdan buzdolabında beklettim.  
Bu tür kavanozlarda bekletilmesi gereken reçel, salça ve turşu gibi hazırlıkları yaparken kavanozların iyice yıkanmış ve sterilize edilmiş ve iyice kurulanmış olmasına dikkat etmelisiniz. Ben kaynatacak büyüklükte tencerem olmadığı için iyice yıkayıp duruladıktan sonra çaydanlığımda kaynamakta olan  suyun buharında yarım saat bekletiyorum. Tabi kapağına da aynı işlemi uygulamayı unutmayın.

2 yorum:

  1. Denemeye değer ellinize sağlık!
    Bana da beklerim; www.intrustweeat.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk. Ederim. Yararları düşünüldüğünde Mutlaka yapılması ve düzenli yenilmesi gerektigine inaniyorum. Sitenizi de hemen ziyaret edecegim. Basarilar diliyorum.

      Sil