Salı, Aralık 18, 2018

Glutensiz Karabuğday (Greçka) Salatası Tarifi

Greçka, Karabuğday nedir,  Faydaları nelerdir, Glutensiz tarifler, Çölyak, Kişniş otu, Karabuğday salatası, Salata tarifleri

Gülhan'cım yine harika bir salata yapmış. Karabuğday salatası. Karabuğday diğer adıyla Greçka biliyorsunuz glutensiz bir tahıl. Buğdayla alakası yok aslında :) Çölyak rahatsızlığında önerilen bir ürün. Ayrıca sindirim sistemi sorunları çekenlere de çok iyi geliyor. Ben de bu güzel tarifi sizlerle paylaşmak istedim. İşte tarifi;

Kaç Kişilik:

4-5 Kişilik


Karabuğday Salatası Malzemeleri:


    SALATA TARİFLERİ,  KARABUĞDAY NEDİR,FAYDALARI NELERDİR, GLÜTENSİZ TARİFLER,ÇÖLYAK
  • 1 su bardağı karabuğday
  • 1 marulun yarısı
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 demet dereotu
  • 4-5 adet yeşil soğan
  • 3-4 adet közlenmiş kırmızı biber
  • 1 yemek kaşığı kapari (isteğe bağlı)
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1/2 adet limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı kimyon (isteğe bağlı)


Karabuğday Salatası Nasıl Yapılır?


Karabuğdayı zamanınız var ise birkaç saat ılık suda bekletin. Sonra süzün. 2 su bardağı su ile tencereye koyun.

Kaynayınca ateşi kısıp yaklaşık 20-25 dakika yani suyunu çekene kadar pişirin. Tadına bakın eğer çok sert ise yarım su bardağı kaynar su ekleyip biraz daha pişirin. Demlenmeye bırakın. (Bu süreden erkenden de pişebilir. Kontrol ederek pişmiş ise kapatın.)

Marulun çok sert kısımlarını ayırıp diğer tarafını biraz iri doğrayın. Maydanoz ve dereotunu da saplarını ayırıp yaprak kısımlarını ince doğrayın. Yeşil soğanı da ince doğrayın. 

Nar ekşisi, limon suyu, tuz ve zeytinyağı ile kimyonu bir kasede karıştırın. Derin bir kapta ılımış karabuğdayı hazırladığınız sos ile karıştırın. Yeşillikleri ekleyip bir kez daha karıştır. Kapariyi üzerine serpin. 

Salatanın tadına bakın. Damak zevkinize göre eksik malzemeleri ekleyin. Tatların birbirine karışması için biraz bekledikten sonra servis edin.

Afiyet olsun.

NOT: İçine nar taneleri de katmıştık ama son kararımız narsız daha iyi olduğu oldu :)


7 yorum:

  1. Blogunuzu zaman zaman ziyaret ediyorum. Çok güzel çalışmalarınız var. Başarılarınızın devamını dilerim. Benim de daha dört aylık bir blogum var, bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Benim blogumu da zaman zaman ziyaret etmek ve yorum yapmak suretiyle desteklemenizi bekliyorum. Herkese iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih bey merhabalar, Bloğumu beğendiğinize çok sevindim. Size de yeni bloğunuzda başarılar dilerim. Bu arada Bloğunuzu ziyaret ettim. Harika yazılar var. Takibe aldım. Sevgiler :)

      Sil
  2. Ben çok sık yapıyorum karabuğday salatasını ama suda bekletmeden direkt kaynar suya atıyorum ve 10 dakikada yumuşuyor. Hatta fazla tutarsam çok yumuşadığı için başında bekliyorum. Cinsine göre farklılık mı gösteriyor acaba. 25 dakikayı görünce şaşırdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özge Hanım Merhabalar
      Dediğinizde haklısınız diyebilirim. Benim de karabuğdayı hiç suda bekletmeden direk pişirerek yaptığım oldu.Pişme süresi maalesef değişiklikler gösterdi. Birisinde 20 dakika diğerinde 25-30 dakika. Diğer tahıllar gibi değişkenlik gösteriyor olabilir. Bu tarifi yapan arkadaşımda uzun zamanda pişirmiş.
      Mesela benim ilk defa aldığım markanın paketinde ise pişirme önerisi olarak limonlu suda 7 saat bekletin ve 15-20 dakika pişirin yazıyor. Ben onda da ortalama bir süre verdim. Bu öneri yumuşayıp irileşmesi için veya daha bir lezzetli olması için olabilir. O zaman bu konuda son söz olarak önerebileceğim, sizinde deneyiminizi dikkate alarak 10 dakikadan sonra pişip pişmediğini kontrol ederek yapılması olabilir. Hatta yazıya da o şekilde not düşeceğim. Sevgiler :)

      Sil
    2. Bana da bir arkaadaşım demişti çok uzun süre kaynattım yumuşamadı diye, o zaman çok şaşırmıştım. Demek ki bazı cinslerinde öyle bir sorun var. Ben Duru'nun karabuğdayını alıyorum, markette o var genelde, o çok kolay pişiyor. Suda bekletme olayını zaten hiç yapmadım kolay piştiği için :)

      Sil
  3. Elinize sağlık.Mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sibel hanım. Size de mutlu ve sağlıklı yıllar dilerim😘😘

      Sil