Cumartesi, Aralık 01, 2012

PANKEK (PANCAKE)

Kahvaltılık, Çay, Çocuklar için, Pankek, Pancake, Tarifi, Tatlı, Tarifleri
Yine bir hafta sonu geldi. Ailecek güzel bir kahvaltı yapılacak 2 harika gün ve sabah. Dün kızım Ceren, uzun süredir pankek yemediğimizi söyleyince hadi yapalım dedim. Ceren, dayanamayıp sabahı beklemeden pankeki  hazırladı ve bir kısmını yaparak akşam çayla keyifle yedik. Kalanını buzdolabına koymuştum. Sabah ilk işim kalan kısmı yapmak oldu. Nefis bir kahvaltıydı. Tarifi hazırlayan kızımın ellerine sağlık. Ben de sizlerle paylaşmak istedim. Buyrun afiyet olsun.
PANKEK TARİFİ:
16 adet
Malzemeler:
  • 11 yemek kaşığı un
  • 1  yemek kaşığı şeker
  • 1 tutam tuz
  • 1 + 1/4 su bardağı süt(250 ml)
  • 2 yumurta
  • 3 yemek kaşığı eritilmiş  tereyağı veya sıvı yağ
  • 3 çay kaşığı kabartma tozu
Derin bir karıştırma kabına yumurtaları kırın. Şekeri ekleyip çırpın. Sütü ve yağı katın. Mümkünse elediğiniz unu, tuzu, kabartma tozunu ekleyip pürüzsüz krema halini alana kadar çırpın. Yapışmaz bir tavayı biraz sıvı yağla yağlayın ve bulamaçtan servis kaşığı veya kepçe yardımıyla alarak fazla yaymadan aynı noktaya akıtarak orta ateşte ısıttığınız tavaya dökün. Hamurun üstünde kabarcıklar oluştuğu zaman bir spatula yardımıyla çevirerek birkaç dakika pişirin. Servis yapın.
NOT: Ben bu tarifte şekeri çok az kullandım. Yanında bal, pekmez, marmelat gibi tatlılarla  ve meyveyle yediğinizde zaten daha da tatlanacaktır. Ayrıca çok şekerli olmadığı için peynirle de servis yapabilirsiniz. Eğer daha şekerli pankek seviyorsanız şekerini 3 yemek kaşığı yapmanız yeterli olacaktır. Aynı tarifle tuzu 1 çay kaşığına çıkarıp, şekeri bir tutam yaparak tuzlu bir pankek hazırlayabilirsiniz. Benim yukarıda verdiğim tarif hem tuzlu hemde şekerliye uyum sağlayan tariftir. Çok beğeneceksiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder