Salı, Ocak 21, 2014

ARPA ŞEHRİYELİ PİRİNÇ PİLAVI

ARPA ŞEHRİYELİ PİRİNÇ PİLAVI
Daha önceden pirinç pilavı tarifi vermiştim. Sade, nohutlu, havuçlu, bademli şam fıstıklı ve Özbek pilavı. Bilmiyorum unuttuğum var mı? Aaa evet bir de iç pilav tarifi vermiştim.Şimdi de en sık yapılan pilav tarifini vereyim dedim. Arpa şehriyeli pirinç pilavı ilk tercih edilen ve en fazla yapılan pilav. Arpa şehriye yerine tel şehriye kullanılarak ta yapılıyor.
Bugün kuru fasulye ve pilav günüm olduğu için ikisinin de tarifini vereyim dedim. Ama inanılmaz bir şey, kuru fasulye 2. saatini devirdi. Hala pişmedi. Bu nasıl bir fasulye anlayamadım. Sanırım 10-15 senelik. Kurumuş kupkuru olmuş. Ne suya doydu ne de pişmeye. Neyse sabırla pişmesini bekliyorum. O arada pilavın tarifini vereyim dedim. Çünkü hava karardı. Şu andan sonra fotoğraf çekemem. Fasulyeyi inşallah yarına vereceğim. Tabi sabaha kadar pişerse :)))
ARPA ŞEHRİYELİ PİRİNÇ PİLAVI
4 kişilik
Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı pirinç 
  • 1/2 su bardağı arpa şehriye
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 + 1/4 su bardağı su (tavuk suyu ve su karışımı olabilir)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı:
  1. Pirinci ayıklayın. Yıkayın ve süzün.
  2. Bir tencereye sıvı yağı ve tereyağını koyun. Eriyince arpa şehriyeyi ekleyip, rengi koyu sarı olana kadar kavurun.
  3. Süzdüğünüz pirinci ekleyin. 4-5 dakika kadar kavurun. Suyu ekleyin. Tuzunu katın.
  4. Kaynamaya başlayınca ocağın ateşini kısın ve kısık ateşte suyunu çekene kadar yaklaşık 20 dakika pişirin.
  5. Ocağı kapatıp, demlenmesi için temiz bir bez veya kağıt havlu ile tencerenin ağzını örtün. Kapağını da kapatıp 10 dakika kadar demlendirin.
NOT: Güzel bir pilav için öncelikle pirinciniz mutlaka pilavlık olsun. Ben genelde Baldo veya Osmancık kullanıyorum.
Pirincin nişastası gidene kadar bol suda yıkanması ve süzülmesi gerekiyor. Su berraklaştığında yıkanmış demektir.
Önceden tuzlu ılık suda bekletiyseniz uzun süreli kavurmaya gerek yok. Pirinçler parçalanabilir. 1 dakika kadar kavurmanız yeterlidir.
Tavuk veya et suyu ya da hazır bulyon kullanırsanız çok daha lezzetli olacaktır. Bulyon tuzlu olacağı için tuzu kontrol ederek ve azaltarak katın.
Normalde pirinç su ölçüsü 1 bardak pirince 1,5 bardak su veya 1 bardak pirince 2 bardak su dur. Bu  pirinçten pirince biraz değişiklik gösterir.

Ben her zaman 1 bardak pirince 1,5 bardak su şeklinde yapıyorum. Genelde yeterli geliyor ancak son 5-6 dakika kala pilavı kontrol edip gerekirse 1/4 bardak kadar sıcak su ekliyorum.

Burada 3,5 su bardağı su katmamın nedeni ise arpa şehriyenin pişme suyunu eklememdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder