Pazartesi, Mart 10, 2014

CEVİZLİ YEŞİL ZEYTİN SALATASI

Salataları çok seviyorum. O yüzden bolca salata tarifi vermek istiyorum. Her değişik salata yaptığımda, yeni bir tarifim daha olduğu için çok keyifleniyorum.
Bu tarifimi de çok beğendim. Neredeyse yarısını ben bitirdim. İçindeki ceviz ve zeytin müthiş bir lezzet ikilisi olmuş. Yedikçe yiyorsunuz.
Kızım Ceren'e salatadan ve içindeki malzemelerden bahsedince kuskusun da içine yakışabileceğini söyledi. Benim de aklıma yattı. Siz de bu salatayı sevdiğiniz başka malzemelerle daha da zenginleştirebilirsiniz. Şunu da söylemeliyim ki bu haliyle hiç bir ekstra malzemeye gerek duyulmayacak lezzette bir salata. Şimdiden sizlere afiyet olsun diyorum.



YEŞİL ZEYTİN SALATASI
5-6 Kişilik
Malzemeler:

  • 2 su bardağı yeşil zeytin veya hazır satılan 1 kavanoz (340 gr) dilimlenmiş yeşil zeytin 
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 3-4 adet taze soğan
  • 1-2 adet sivri biber (İsteğinize göre acı veya tatlı)
  • 1-2 diş sarımsak
  • 1/3 demet maydanoz
  • 1/3 demet dereotu
  • 1/3 demet taze nane
  • 1 yemek kaşığı limon suyu veya nar ekşisi
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
Yeşil zeytinlerin çekirdeklerini çıkarın. Halka dilimleyin.
Ceviz içini irili ufaklı parçalar haline getirin.
Maydanoz,dereotu ve naneyi bolca yıkayın. Dallarını ayırıp, yaprak kısımlarını incecik doğrayın.
Sarımsakların kabuklarını ayıklayıp ezin veya incecik doğrayın.
Sivri biberi incecik doğrayın.
Taze soğanların baş kısımlarını ve dış kötü kabuklarını temizleyin. Sadece beyaz sert kısımlarını ince halka halinde doğrayın.
Tüm malzemeyi servis kabına alın.  Zeytinyağı ve limon suyunu ilave edip tatlandırın. Karıştırdıktan sonra servis yapın.
NOT: Ceviz yerine fındık veya badem kullanabilirsiniz. Ama ceviz çok yakışıyor.
Yeşil zeytin çekirdeklerini çıkardığınızda parçalanmış ve halka dilimlenemeyecek hale gelmiş olabilir. Hiç önemli değil. 
Çekirdek çıkarmakla uğraşmak istemezseniz, Hatay zeytini diye açık satılan çok küçük ve çekirdekleri çıkarılmış zeytin var ondan alabilirsiniz. 
Yada kavanozda salamura satılan çekirdekleri çıkarılıp halka doğranmış zeytinler var onu da kullanabilirsiniz. 
Hatta içinde kırmızı biber olan kokteyl zeytinler var onlardan da kullanabilirsiniz.
Nane, maydanoz ve dereotundan sevmediğiniz var ise azaltıp çoğaltabilirsiniz.
Tabi limon ve zeytinyağının miktarı da size kalmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder