Çarşamba, Mart 19, 2014

LORLU TATLI KURABİYE



İzmir'e son gidişimde kız kardeşim Şule, çayın yanına tatlı kurabiyeler almıştı. Lor kurabiyesini ilk o zaman yedim. Çok beğeneceksin harika bir tadı var demişti. Gerçekten de dediği kadar vardı. İşte o zamandan beri aklımın bir köşesine bu kurabiyeyi yapacağım diye yazdım. Ama gel zaman git zaman başka tarifler araya girdi. Unuttum.
Geçen zeytin salatasını yapmak için zeytin almaya gittiğim markette o güzelim tuzsuz kremamsı lor peynirini tadınca tekrar aklıma geldi. 
Biraz kitaplardan araştırma yaptım. Biraz internetten araştırma yaptım. Sonunda ortaya bu kurabiye çıktı. Çok güzel bir kurabiye ve kesinlikle ertesi gün çok daha güzel oluyor. Kaç adet kurabiye olduğunu not almayı unutmuşum. Aklımda 24 adet gibi kalmış. Daha az çıkarsa kusura bakmayın.

LOR KURABİYESİ
24-25 Adet
Malzemeler:
  • 250 gr. tuzsuz lor peyniri
  • 1 su bardağı nişasta (125 gr)
  • 2 su bardağı un (250 gr)
  • 1 su bardağı toz şeker (180 gr)
  • 125 gr. oda sıcaklığında tereyağı, margarin karışımı
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı toz şeker (üzeri için)
  • susam (isteğe bağlı)
Oda sıcaklığında yumuşamış yağı, toz şekerle birlikte yoğurma kabına koyun. İyice yumuşayana kadar parmak uçlarınızla karıştırın. 
Yumurtayı ve lor peynirini ekleyin. Krema kıvamına gelip peynir topakları yok olana kadar yoğurun. 
Mümkünse nişasta, un, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek karıştırıp peynirli malzemeye ekleyin.
Yoğurarak yumuşak ele yapışan bir hamur elde edin.
Hamurun üstünü streçle kapatıp buzdolabında 1 saat kadar dinlendirin.
Fırını 170 dereceye ayarlayın. Fırın tepsisini yağlayın ya da yağlı kağıt serin. 
Kurabiye parçalarının girebileceği bir kaba 2 yemek kaşığı toz şekeri koyun.
Diğer bir kaba hamurun elinize yapışmasını önlemek için elinizi ara sıra ıslatacağınız su koyun.
Dinlenen hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp yuvarlayın.
Üst kısmını toz şekere batırarak tepsiye dizin.
Üstleri kızarana kadar yaklaşık 30 dakika pişirin.
NOT: İsterseniz bu kurabiyeyi nişasta yerine tamamiyle un kullanarak yapabilirsiniz.
Üzerine toz şeker ve susam karışımı yapabilirsiniz.
Çok tatlı kurabiye sevmediğimiz için 1 su bardağı toz şeker koydum. 
Siz daha şekerli seviyorsanız 3 yemek kaşığı daha ekleyebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Lor peynirli tariflere bakıyordum, sizin tarifi çok beğendim ve hemen uygulamak istiyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aynur hanım. Gerçekten çok lezzetli bir kurabiye. Beğeneceğinize eminim. Şimdiden afiyet olsun.

      Sil