Cuma, Nisan 04, 2014

BUĞDAY SALATASI


Buğday, Salatası, Tarifi, Nefis, Vejetaryen, Yemek, Kişniş Otu, SağlıklıBu tarifi kız kardeşim Şule'den aldım. Misafirlerine yaptığını ve çok beğenildiğini söyleyince ben de hemen denedim. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Yeni bir salata tarifim daha oldu.
Kızlarım ilk tadımda maydanozu ve dereotunu eklettiler. Ben de biraz limon suyunun iyi geleceğini düşündüm. Yani bir kaç değişiklik yaptık. Zaten harika bir tarifi birazcık malzeme zenginleştirmesi yaparak daha da harika hale getirdik. Siz de isterseniz limon suyunu katmadan yapabilirsiniz. Damak zevkinize kalmış.
BUĞDAY SALATASI TARİFİ
4-6 Kişilik
Malzemeler:
  • 1 su bardağı haşlanmış  buğday
  • 1/2 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 4 adet yeşil soğan
  • 10-14 adet kornişon turşu
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 1/2 adet maydanoz yaprağı
  • 4-5 dal dereotu
  • 1-2 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 çay kaşığı tuz
Buğday, Salatası, Tarifi, Sağlıklı, Vejetaryen, Çay saati, Kişniş OtuBuğdayı ve yeşil mercimeği ayrı tencerelerde 1 çay kaşığı tuz katılmış suda haşlayın. (Buğday yaklaşık 30-35 dakikada, yeşil mercimek ise yaklaşık 20 dakika da haşlanıyor. Arada pişip pişmediğini kontrol ederek haşlayınız.) 
Haşlandıktan sonra suyunu süzüp soğumaya bırakın.
Maydanozun dallarını ayırıp yapraklarını incecik kıyın. 
Kornişon turşuların uçlarını ayıklayıp uzunlamasına dörde bölüp küçücük doğrayın.
Ceviz içini bir poşete doldurup üzerine bir kaç kere vurarak irili ufaklı ezin. Ya da rondoda irili ufaklı doğrayın.
Dereotunu dallarından ayırıp incecik kıyın.
(Yeşil soğanı temizleyin yıkayın ve salatayı servis edeceğiniz zaman doğrayıp içine katın. Soğanın kokusu ağırlaşarak çok fazla sinmemiş olur.) 
Bir salata kasesine haşlanmış buğdayı ve yeşil mercimeği koyun. Ceviz içini, dereotu ve maydanozu katın. Kornişon turşuyu ve hemen ikram edecekseniz küçücük doğradığınız yeşil soğanı ekleyin. 
En son limon ve zeytinyağı ile tuzu iyice karıştırdıktan sonra salataya ekleyin. Karıştırın ve servis için hazırlayın. Afiyet olsun.
NOT: Bu salatada ki tüm malzemeler sizin damak zevkinize göre değişebilecek malzemeler. Azaltıp çoğaltabilir ya da tümüyle çıkarabilirsiniz. İsteğe göre karabiber ve kırmızı pul biber ekleyebilirsiniz. Limon suyu tamamen zevkinize kalmış. Zaten kornişonun verdiği bir ekşilik var. Ben çok az katarak etkiyi birazcık artırdım. En son katmanız o yüzden önemli. Önce tadın. Gerek duyarsanız biraz limon suyu ekleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder