Salı, Eylül 09, 2014

Domates Pilaki

Domates Pilaki Tarifi-  Borani tarifi - Nefis- Glütensiz-Vejetaryen- Zeytinyağlı Tarifler

Bugün yemek yapmak için mutfağa girdim. Buzdolabında sebze olarak domates ve salatalık,  bir kaç tane biber, 1 tane havuç kalmış. Yemek yapılacak sebze maalesef yok. Neyse bari makarna ve yanına da salata yaparım diye düşündüm. Bir de baktım makarna da yok. Kendim makarna yapayım dedim. Un azıcık. Anlayacağınız, bizim mutfak tam takır olmuş. Et yaparım yanına da pilav  harika bir yemek olur diye sevinirken ette kalmamış. Çorba yapmak için küçük parçalara böldüğüm kıyma paketlerinden bir tane bulabildim. O kadar az ki hiç bir şeye yaramadı. Bu menü de hayal oldu. Neyse canım yumurta var. Menemen yaparım derken, sabah yumurta yediğim aklıma geldi. Vallahi bir an çok bunaldım. Alışverişe gitmeye üşendim. En iyisi hiç bir şey yapmayım. Belki dışarıdan bir şeyler söyleriz diye düşünürken bu tarifi gördüm. Ana malzeme domates ve pirinç. İkisi de ben de var. En azından zeytinyağlı olarak yapabileceğim ve evde yemek yok demek zorunda kalmayacağım bir tarif bulduğum için çok sevindim. Bugün kızım ve eşim basit ama hafif ve lezzetli bir yemek yiyerek bir bakıma diyet yapacaklar. Neyse arada diyet yapmak iyidir. Hem dışarıdan hazır yemek söylemediğimiz için paramızda cebimizde kaldı.
Pilaki-Domates- Tarifi-küp doğrama- piyaz doğrama-doğrama şekilleri-kişniş otu

Domates Pilaki Tarifi

6 Kişilik
Malzemeler:
  • 6 orta boy domates
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1,5 su bardağı su
Domateslerin kabuklarını soyun ve küçük küpler halinde doğrayın.
Kuru soğanın kabuklarını soyduktan sonra yarım piyaz olacak şekilde ince doğrayın.
Pirinci bir kere yıkayın ve süzün. Sarımsakların kabuklarını soyduktan sonra ezin veya çok küçük doğrayın.
Bir tencereye zeytinyağını koyun ve ısınınca soğanları ekleyin. Hafif pembeleşinceye kadar kavurun. Sarımsakları ilave edin. 2-3 kere karıştıracak kadar kavurun.
Domatesleri ekleyin. Kaynamaya başlayınca ocağı kısıp 10 dakika kadar pişirin.
Pirinci, suyu, toz şeker ve tuzu ekleyin. Karabiberi de katın. Yeniden kaynamaya başlayınca ateşi kısarak yaklaşık 30 dakika pişirin. Sürenin sonunda yemeğiniz suyun yarısını çekmiş olmalıdır.
Ocağı kapatın. 10 dakika kadar dinlendirip servis yapın. Afiyet olsun.
NOT: Pilaki, hem sıcak hem de soğuk yenebildiği için soğuk olarak ta servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder