Pazar, Haziran 14, 2015

SEMİZOTU SALATASI

Yine yollardayım. Bu sene sanırım leyleği hava da sürüsüyle gördüm :) Kopenhag gezisinden yeni dönmüştüm ki sevgili arkadaşım Hatice'nin biricik kızı Tuğba'nın düğünü için Mersin'e geldim. Yazlıktayım. Yine tariflere uzun süreli ara vermemek için basit ve kolay bir tarif vereyim dedim. Cumartesi günü yazlığın hemen yanındaki sokakta kurulan pazardan körpe semizotu almıştım. Öğlen yemeğine salatasını yaptım. Harika oldu. Şimdi sizlerle paylaşacağım.

SEMİZOTU SALATASI TARİFİ
4 Kişilik
Malzemeler:
  • 1 demet semizotu
  • 2 orta boy domates veya 10-15 adet kiraz domates
  • 2 adet salatalık
  • 1 adet kırmızı soğan
  • 1 dilim beyaz peynir
Sosu İçin:
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • 1,5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Yarım limonun suyu
  • 1-2 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı tuz
Semizotunu iyice yıkayın. Sadece körpe uç kısımlarını ve yaprakları kullanacağımız için saplarını ayıklayın.
Kırmızı soğanı yarım ay şeklinde doğrayıp acısının çıkması için 5 dakika suda bekletin.
 Salatalığı ve domatesi şekildeki gibi doğrayın. Kiraz domates kullanacaksanız ikiye bölmeniz yeterli olacaktır.
 Beyaz peyniri de küçük küpler halinde doğrayın. Sosu hazırlamak için sarımsağı ezin. Bir kapta sos malzemelerini ve tuzu iyice karıştırın.
Tüm malzemelerin hazırlık aşaması bittikten sonra semizotunu servis tabağına alın. Diğer malzemeyi  semizotuna ekleyin. Sosla lezzetlendirin. Karıştırın. Afiyetle yiyin.
NOT: Öncelikle salataya peynir kattığımız için malzemeleri karıştırdıktan sonra tuzunu kontrol edin ve gerekiyorsa biraz daha ekleyin. 
Peynir yerine siyah zeytin katabilirsiniz veya mısır katılabilir. Damak zevkinize göre malzemeleri değiştirebilirsiniz.
Ayıkladığınız sapları ise kesinlikle atmayın. 1 adet kuru soğan, 1 adet biber, 1 veya 2 adet rendelenmiş domates ve 1 kaşık pirinç ve biraz su ile pişirerek çok lezzetli zeytinyağlısını yapabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder