Perşembe, Ekim 06, 2016

Ajvar Sos Tarifi, Nasıl Yapılır?

Sos, sos tarifi, sos tarifleri,  ajvar sos, tarifi, kışa hazırlık, Kişniş Otu

Mersin'de köylü pazarını görünce büyük bir hevesle kış hazırlıklarına başlamak istedim. İlk olarak menemen sosu yapacaktım. Domates biber derken malzemeleri alıp geldim. Sonra bir de baktım Ajvar sos yapıyorum :))


Ajvar sos, bildiğim kadarıyla Balkanların harika lezzetlerinden birisi. Göçmen sosu olarak biliniyor. Gerçekten lezzetli. Kahvaltılık sos olarak da tüketebilirsiniz. Ben makarnayla da denedim. Tek kelimeyle bayıldım. Etin yanına da çok çok yakışıyor.

Menemen sosu haftaya bırakıp, önce Ajvar sosun tarifini vereceğim. Aşağıda verdiğim miktar ile yaklaşık 2 büyük kavanoz çıktı. Ben 1 büyük ve 2 küçük kavanoza koydum. Çünkü eşim bir miktarını blendırdan geçirmeden parçalı istedi. İçine de bolca acı pul biber ekledi. İsterseniz siz de püre haline getirmeden hazırlayabilirsiniz. Damak zevkinize kalmış.


Ajvar Sos Malzemeleri:


  • 12 adet orta büyüklükte domates.
  • 6 adet patlıcan
  • 10 adet salçalık kırmızı biber
  • 3 adet kuru soğan
  • 8 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı pul kırmızı biber (daha fazlada olabilir)
  • 3 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tuz (kontrollü katın)

Ajvar Sos Nasıl Yapılır?


Patlıcan ve kırmızı biberleri fırında veya ocak ateşinde közleyin. Ilıyınca kabuklarını soyun. İri parçalar halinde doğrayın. Patlıcanların kararmaması için ikisini karıştırıp bekletin.

Kuru soğanı yemeklik doğrayın. Sarımsakları da doğrayın veya ezin. Domatesleri rendeleyin.

Ajvar, Sos, Tarifi, Balkan, Yemekleri, Kişniş Otu, Nefis,
Derin büyük bir tencerede zeytinyağını ısıtın. Soğanları ekleyin. 3-4 dakika kavurun. Sarımsağı katın. 2-3 dakika daha kavurun.

Domates rendesini ekleyin. Kaynamaya başlayınca ateşi hafifçe kısın. Ara sıra karıştırarak suyunu çekene kadar yaklaşık 30-40 dakika pişirin.

Tuzunu, pul biberi ve közlenmiş sebzeleri ekleyin. Yine ara sıra karıştırarak 20 dakika kadar pişirin. Hem kalan suyunu çekecek hem de lezzetler birbirine karışacak.
Ajvar Sos, Tarifi, Balkan Yemekleri, Kişniş Otu

Ateşi kapatın ve blendırdan geçirerek püre haline getirin. (İsterseniz taneli bırakabilirsiniz. Damak zevkinize kalmış) Temiz ve kuru kavanozlara sıcakken doldurun.

Havasının çıkması için bir kaç kere hafifçe vurun. Kapağını kapatıp ters çevirin. İyice soğuyana ve kapağı mühürlenene kadar 12 saat bekletin.

Afiyet olsun.



NOT (Ajvar Sosun Püf Noktaları): 


Sosun özellikle tuzu ve biberi için uyaracağım. Tuz miktarı iyi ama piştikten sonra kontrol edip, az gibiyse ekleyebilirsiniz. Biber acılığı damak zevkinize kalmış. Ben çok acı sevmiyorum. Eşim ise acıya bayılır. O yüzden onun sosuna daha bolca koydum. Ayrı bir kavanoz yaptım. Çok beğeneceğiniz bir sos. Mutlaka deneyin.

4 yorum:

  1. Hep yapmak isteyip, bugüne kadar icraata geçemediğim bir sos Şafak Hanım. Ellerinize sağlık, şahane görünüyor. Patlıcanlarınız da topak patlıcanmış galiba iştah açıyor. Emeğinize sağlık. En kısa zamanda deneyeceğim inşallah.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Beğendiğinize sevindim. Gerçekten lezzetli bir sos. Ben de bir daha ki sefere daha fazla yapmayı planlıyorum. Bu arada geç cevap verdiğim için kusuruma bakmayın. Yurtdışındaydım. Yorumunuzu geç fark ettim. Sevgiler :)

      Sil
  2. Elinize sağlık.Adını hiç duymamıştım ama lezzetli olduğunu tahmin edebiliyorum.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Gercekten cok lezzetli. Ben makarna sosu ve et sosu olarak bayıldım. Kışa kalmadan bitecek :) Geç cevap icin özür diliyorum. Yurtdısında ilgilenemedim :)

    YanıtlaSil