Perşembe, Kasım 09, 2017

Mis Gibi Kabak Tatlısı Tarifi

Mis, Gibi, Kabak, Tatlısı, Tarifi, Nefis, Kolay, Pratik, İkram, Bal, Kabağı, Glutensiz
"Bal kabağı" çıkmışken bir kaç tarif vermek lazım. O güzel ve nötr tadıyla hem tuzlu hem de tatlılara yakışan bir meyve. Uzun zaman önce çorbasını paylaşmıştım. Ama itiraf etmek gerekirse çorba olarak pek sevdiğimi söyleyemem. Benim damak tadıma göre değil. Geçenlerde de börek tarifini okumuştum. Şimdiye kadar hiç denemedim. Eğer, unutmazsam ve vaktim olursa denerim. Tadını çok merak ediyorum. Aslında, bence Bal kabağını tatlılarda kullanılmalı :) Tatlılara daha çok yakışıyor. Mesela tartını ve pastasını yapmıştım. Çok güzel olmuştu. Yine tatlısını da yapmıştım. Yeniden paylaşmak istiyorum. Bu da Gülhan'cığımın yaptığı. Paylaşmazsam olmaz :)

Bal Kabağı Tatlısı Tarifi:

8 kişilik

Malzemeler:

  • 2 kilogram Bal kabağı
  • 3 su bardağı Toz şeker
  • 1 su bardağı Ceviz içi
  • 1 çay bardağı Hindistan Cevizi

  1. Bal kabağını iri parçalar halinde doğrayın. Toz şekeri kat kat serpin. Mümkünse geceden sabaha kadar bekletin. Vaktiniz yoksa bir kaç saat bekleterek şekerin eriyip, kabağın sulanmasını sağlayın.
  2. Kısık ateşte kabaklar pişip yumuşayıncaya kadar (süre kabaktan kabağa değişiklik gösterebilir) 25-30 dakika kadar pişirin.
  3. Son dakikalarda pişip pişmediğini kontrol ederek süreyi uzatıp kısaltabilirsiniz.
  4. Pişen tatlıyı soğumaya bırakın. 
  5. Servis ederken kalan şerbetinden üzerine yayın. Kıyılmış ceviz ve Hindistan Cevizi ile süsleyerek servis edin. Afiyet olsun.
NOT: Eğer kabağın sulanmasını bekleyecek vaktiniz yok ise üzerine şekeri döktükten sonra 2 su bardağı su döküp, hemen pişirmeye başlayabilirsiniz. Eğer kabak pişmeye başladığı halde suyu fazla kalırsa ateşi en yükseğe getirip kapağını da açarak suyunu çektirebilirsiniz. 
Pişmiş kabak çatalı batırdığınız da kolayca batmalı ama dağılmamalıdır. 
Bir gün ya da en azından 12 saat dinlendirirseniz daha lezzetli olacaktır.

2 yorum:

  1. Dün işyerinde yaptılar ve diyette olmama rağmen bir tane yedim. Bayılırım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Afiyet olsun. Kabak tatlısını ben de çok seviyorum. Aslında meyveli tatlıları çok seviyorum. Diğer tatlılara oranla daha bir hafif ve aromalı oluyorlar. Sevgiler :)

      Sil