Salı, Mart 12, 2019

Damla Sakızlı Un Kurabiyesi Tarifi, Nasıl Yapılır?

Un kurabiyesi tarifi, Kurabiye, Kurabiye tarifleri, Kolay tarifler, Kolay tatlı tarifleri,

Öyle güzel bir kurabiye yaptım ki, 1 tane yiyeceğim diye söz verdiğim halde sabahı zor bekledim. Bir tane daha yedim. Biliyorsunuz diyabet hastasıyım. Aslında bu tür şeyleri çok fazla yememem lazım ama gel gör ki bunu beynime anlat. Hele bir de nasıl olmuş diye tadına bakıp lezzetini almışsam gerçekten çok zor :( Ama biliyorum ki tatlıları seven kurabiye canavarı olan takipçilerim var ve ben sizler için bu lezzetli pasta börekleri yapmak zorundayım.

Maalesef diğer sağlıklı şeyler pek fazla ilgi görmüyor. Belki de haklısınız. Sağlıklı tariflerin bunlar kadar lezzeti yok. Benim midem bile damak tadım bile beyaz unlu, bol yağlı ya da kızartma veya bol kremalı falan filan tarifleri istiyor. Evet işte her tarif yaptığımda hatta daha öncesinde evimdeki keyif odam, çalışma odam dediğim minik odamda dergilerin, tarif kitaplarının içine düşüp sizler için tarifler ararken ikilem yaşamaya başlıyorum.

Şimdi sizlere bu güzel kurabiyenin tarifini vereceğim. Videosunu da çektim. Un kurabiyesi gerçekten güzel olmuş. Ağızda dağılıyor hatta eriyor. Bir de damla sakızı kattım ki çok yakışmış. Çayla, sütle, kahveyle neyle yerseniz yiyin keyif alacaksınız. Hem yapılışı da çok kolay. İşte tarifi,


Kaç Kişilik

22-23 adet çıkıyor.

Damla Sakızlı Un Kurabiyesi Malzemeleri:

  • 2 su bardağı un
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı mısır nişastası
  • 150 gram oda sıcaklığında tereyağı
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 4-5 adet damla sakızı (toz haline getirin)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Damla Sakızlı Un Kurabiyesi Nasıl Yapılır?


  1. Tüm malzemeyi bir kapta karıştırın.
  2. Ceviz büyüklüğünde toplar hazırlayıp yağlanmış tepsiye dizin.
  3. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 20 dakika pişirin.
  4. Fırından çıkınca soğuyana kadar kurabiyeleri ellemeyin. Dağılırlar.
  5. Pudra şekeri serpip servis edin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder