Perşembe, Mart 07, 2019

Etsiz Mengen Pilavı Tarifi, Nasıl Yapılır?

Mengen pilavı nasıl yapılır? Mengen pilavı tarifi, Pilav tarifleri,

Ben Mengenli değilim. O yüzden de aşçılarıyla ve yemekleriyle ünlü bu bölgeye ait bir tarif yapacağım için biraz araştırayım dedim. Hem yöresel hem de özellikle klasik bir yemekse mümkün olduğunca doğrusunu vermeye çalışıyorum. 

Şimdi vereceğim tarifin ismi de Mengen Pilavı olunca bu isimle anılan tüm pilavlara göz attım. Sonunda kafam karıştı. Her türlü Mengen Pilavı var. Etli, etsiz, mantarlı, sebzeli falan filan. Neyse fazla kafamı karıştırmadan pilavımı yaptım. Benim yaptığım etsiz  Mengen pilavı. Etli yapılanı da en kısa zamanda yapıp sizlerle paylaşacağım.
 
Pilavı çok severim. En çok sevdiğim sade olanı. Hele yeni pişmiş ve sıcacıksa hani daha demlenmemiş ve birazcık yapışkan hali var ya işte onu çok severim. O yüzden bolca pilav tarifi yapmaya çalışıyorum. Umarım tarifimi denersiniz ve beğenirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.



Kaç Kişilik

4-6 Kişilik


Mengen Pilavı Malzemeleri:

  • 400 gram mantar (1 paket)
  • 1,5 su bardağı pirinç
  • 2 orta boy domates
  • 4-5 adet sivri biber
  • 4-5 adet yeşil soğan 
  • 4 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2,5 su bardağından biraz fazla su.

Mengen Pilavı Nasıl Yapılır?


  1. Domates, sivri biber ve yeşil soğanı küçük küpler halinde doğrayın. Domatesin isterseniz 1 tanesini rende diğerini küp şeklinde doğrayabilirsiniz. İsteğe bağlı.
  2. Mantarları bir bez yardımıyla tozunu temizledikten sonra ince dilimler halinde dilimleyin. Tencereye tereyağını koyun. Eriyince mantarları katın. 
  3. Yüksek ateşte 1 dakika kadar soteleyip sivri biber, yeşil soğan ve pirinci katın, kavurun. Domatesi ekleyin. Tuzu karabiberi katın. Suyunu ekleyin. Suyu 1 su bardağı pirince 1,5 su bardağı su ölçüsünde olacak.
  4. Kaynayınca ocağı kısıp suyunu çekene kadar pişirin. 10 dakika kadar demlendirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder