Pazartesi, Mart 04, 2019

Kolay Yapılan Mayasız Dereotlu Peynirli Poğaça Tarifi


Hamur işlerini çok seviyorum. Kim sevmez ki. Sonuçta atalarımızdan, genlerimizden gelen bir ekmek düşkünlüğü var. Ama bu düşkünlük bir süre  sonra masumluk tan çıkıp sağlığımı mahvetmeye vardı. Tahılın bunda bir suçu yok. Suçlamam gereken ilk başta atalarımızdan bugüne gelen her türlü tahılın ve yiyeceğin genleriyle oynayarak canavarlar yaratan ve bindiğimiz dalı kesmemizi sağlayan para düşkünü üreticiler.

Evet bundan sonra suçlanacak birisi var ise o zaman kendimi suçlayabilirim. İştahımdan dolayı. Ama iştahımın ne kadar suçu var diye sorguladığım zaman onu da çok suçlayamıyorum. Bu kadar iştahlı olmama neden olan ise hayat şartları ve bu koşturmaca içinde yaşanan stres.

Stres, beni sorunu çözmeye yönlendiriyor. Gıdam, huzur olmalı ama ona ulaşmak günümüzde ve tabii ki İstanbul gibi bir şehirde imkansız. Stres kana susamış sivri sinek gibi her yerden sokuyor, zehirliyor. Sonra bir bakıyorsun buzdolabının karşısında huzuru mutluluğu arıyorsun. Çünkü  serotonin salgılatacak en lezzetli, en kolay, en hızlı yol. 

Ve yiyorum. Keyifle yiyorum. Tabii ki tatlı şeyler yiyorum. Pastalar, poğaçalar mutlu edecek her şey. Kısır döngü böyle sürüp gidiyor. Birçoğumuz için aynı senaryo yazılıyor. Sonuç, obezite, sonuç diyabet, sonuç tansiyon ve uzayıp giden hastalıklar.

Şimdi bu poğaçayı yaptım. Karışık un kullandım. Evde olan Karabuğday ve Yulaf unundan kattım. Beyaz un da var. Tümüyle beyaz un kullansaydım pofuduk, yumuşacık, bembeyaz hani pastaneden aldığımız poğaçalardan olurdu. Yani sağlığımızın katili. Bugün ben diyabet hastası olduysam şeker ve beyaz un sinsi düşmanım olduğu içindir. Yüzüme gülen ve beni mahveden 2 beyaz.

Şimdi geç de olsa harekete geçtim. Bedenime kendimi affettirmeye çalışıyorum. İlk unla başladım. Beyaz unu mümkün olduğunca eve sokmamaya çalışıyorum. En azından arada mesela ayda 1 kere falan kaçamak beyaz unlu bir şeyler yapıyorum. O da hala sevenler olduğu için. Yani beyaz un ve şeker sever takipçilerim için veya klasik bazı tarifler için.

Sağlıklı tarifler ne kadar beğeniliyor ya da beğenilir  emin değilim. Ama kendim için bu iyiliği yapmam gerekiyor. Umarım sizler de bu tarifleri sever ve kendinize, sevdiklerinize bu iyiliği yaparak artık 3 beyaza yeter dersiniz. 

Biliyorum çok uzattım ama içimden geldi. Yazıya dökmek istedim. Sağlıklı olmak şu dünyada en güzel şey. Sahipken farkına varmadığınız, umursamadığınız, önemini anlamadığınız, yitirince ise.....
Ben hala umutluyum, savaşıyorum. Ama insanın kendiyle, iştahıyla, stresle ve etrafını saran bu nefis tatlılarla, pastalarla mücadele etmesi o kadar zor ki :(

Artık bu poğaçayı yapacağım, mayalı da yapabilirim. Her defasında beyaz unu azaltarak en lezzetli kıvamı bulacağım. Kendimi şımartmak istediğimde afiyetle yiyeceğim. Videosunu çektim. Aşağıda hem videosu hem de tarifi var. Şimdiden afiyet olsun.

Kaç Kişilik:

22 Adet


Mayasız Dereotlu Peynirli Poğaça Malzemeleri:

  • 3,5 su bardağı un( 1 su bar. Karabuğday unu- 1 su bardağı yulaf unu, 1,5 su bardağı beyaz un)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 125 gram yumuşamış tereyağı
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
Üzeri İçin:
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Susam ve çörek otu (üzerine serpmek için)
İç Malzeme:
  • Beyaz peynir-dereotu ve yumurta akı karışımı 

Mayasız Dereotlu Peynirli Poğaça Nasıl Yapılır?


Unu, tereyağı, sıvı yağı, yoğurt ile kabartma tozu ve tuzu bir kapta karıştırın. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.

1 cm. kalınlığında açın. Çay bardağının ağzı ile şekil verin.

Hepsinin içine peynirli karışımdan koyun. Yağlanmış tepsiye aralıklı dizin.

Üstüne yumurta sarısı sürüp susam, çörek otu gibi malzemelerden serpin.

Önceden ısıtılmış fırında 175 derecede 20-25 dakika pişirin.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder