Perşembe, Eylül 19, 2013

Kızılcık Marmelatı Tarifi, Nasıl Yapılır?

Kızılcık, Marmeladı, Tarifi, reçel, lezzetli, nefis, kişniş otu, glütensiz,

Bu hafta pazara gidip reçel yapacak birkaç güzel ve değişik meyve alayım diye plan yapmıştım. Geçen gün marketin önünden geçerken kızılcıkları görünce dayanamayıp aldım. Aslında şerbetini yapmayı planlıyordum. Derken posasını ziyan etmeyim diye düşünüp posasıyla kaynattım ve sonuç: Şerbet yerine marmelat oldu. Hem şekerli hem mayhoş hem de parlak rengiyle bence çok da güzel oldu. Denemenizi öneririm. Ben bir kavanoz daha yapıp kışa saklamak istiyorum.

Kızılcık Marmelatı Malzemeleri:


  • 1 kilo kızılcık
  • 4 su bardağı toz şeker (800 gr.)
  • 4 su bardağı su
  • 1 adet limonun suyu

Kızılcık Marmelatı Nasıl Yapılır?

  1. Kızılcıkları bol suda yıkayın süzün ve tencereye koyun. 
  2. Üzerine 2 su bardağı suyu ekleyip yumuşayana kadar kaynatın. 
  3. Elinizi yakmayacak kadar ılıyınca suyuyla beraber bir süzgeçten geçirerek eziniz. 
  4. Ezme esnasında kalan 2 su bardağı suyu birkaç defada posanın üstüne dökerek, çekirdeklerden ayrılmasını ve süzgeçten daha kolay geçmesini sağlayınız.
  5.  Posanın hepsi süzgeçten geçene kadar işleme devam ediniz.
  6. Süzgeçten geçirdikten sonra malzemeyi tencereye koyup, şekeri de ekleyin ve ısıtmaya başlayın.
  7.  Kısık ateşte şeker eriyene kadar mümkünse tahta bir kaşıkla yavaşça karıştırın. 
  8. Fokurdamaya başlayınca ara sıra karıştırmaya devam ederek 20-25 dakika kaynatın. 
  9. Limon suyunu ilave edip 5 dakika daha kaynatın. Ocağı kapatın. 
  10. Kaynar suda ya da buharda sterilize ettiğiniz ve iyice kuruladığınız (küçük kavanozlar daha kullanışlı oluyor. Daha çabuk bittiği için bozulmadan tüketmiş oluyorsunuz.) kavanozlara boşluk kalmayacak şekilde doldurunuz. 
  11. Kenarlarından hafifçe vurarak ya da temiz bir bıçağı içinde bir iki kez dolaştırarak havasını alınız.
  12. Kapağını sıkıca kapatıp, dikkatlice ters çeviriniz. 
  13. 6-7 saat bu şekilde kalınca hem kendiliğinden soğuyor hemde kapağı mühürlenmiş oluyor.

NOT (Kızılcık Marmelatının Püf Noktaları): 


Normalde ekşi meyvelerde 1 kilo meyveye 1,5 kilo şeker miktarı ile reçel veya marmelat yapılıyor. Ben bu ölçüyü meyvenin çöpü, çekirdeği gibi atıl kısımları çıktıktan sonra tartım ve 1/1 ölçü yaptım. Kızılcık ekşi bir meyve olduğu için daha fazla şeker koyulması gerekir gibi düşünebilirsiniz ama bence şekeri yerinde oldu. Hafif mayhoş aynı zamanda tatlı çok hoş bir tat. Ancak siz yine de ben çok tatlı reçel severim derseniz şeker miktarını 1 kiloya çıkarabilirsiniz. 

Zamanla reçelde şekerlenme olursa hiç önemli değil. Reçeli tekrar bir tencereye alın kaynamaya başlayınca 1 yemek kaşığı limon suyu ekleyin. 2-3 dakika kaynatıp, ateşi kapatın. Kavanoza doldurun. Tekrar ilk günkü gibi olacaktır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder