Perşembe, Kasım 07, 2019

Patatesli Muska Böreği

Çok çok lezzetli bir börekti ve hepsini yiyesim geldi. O yüzden kesinlikle sizinde seveceğinizden eminim. Kendimi bildim bileli börekleri severim. Bu yaz her cumartesi gittiğim pazarda o güzelim tazecik ve kocaman açılmış yufkaları gördükçe, börekler yapasım geldi. Ve evet yaptım. Her hafta şekilleri değişik malzemeleri değişik nefis börekler yaptım.
Gördüğünüz gibi muska şeklinde bir börek tarifim var. Patatesli iç malzemesi kullandım. Daha sonra peynirli de yaptım ama bu kesim şekliyle peynir pişerken eridi. Klasik yöntemle sarılarak yapılan muska böreğinde bir sorun çıkmıyor ama bu şekilde yapacaksanız erimeyecek malzeme seçin derim.
Bakın aşağıda böreğin videolu tarifi var. Oradan izleyebilirsiniz veya aşağıya yazacağım tariften yapabilirsiniz.

PATATESLİ MUSKA BÖREĞİ
16 Adet
Malzemeler:

  • 2 adet yufka
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 3 orta boy patates
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber-kırmızı pul biber
  • çörekotu

Patatesleri haşlayın. Kabuğunu soyup ezin ve sıcakken tereyağını, tuzu ve baharatları katıp karıştırın.
Süt ve sıvı yağı bir kapta karıştırın.
Fırını 180 dereceye ayarlayın.
Yufkanın ilkini bir zemine serin. Sıvı malzemelerden bolca dökerek her yerini ıslatın.
Diğer yufkayı da üzerine serin. Üzerine sıvı harçtan sürelim.
Yufkanın karşılıklı iki kenarını ortada buluşturun ve sıvı harçtan sürün.
Diğer katlanmayan  kenarı da ortada buluşturalım.
Büyük bir kare elde edeceksiniz.
Patatesi üzerine yayalım. Karenin karşılıklı uçlarını ortada bir araya getirerek daha küçük bir kare elde edelim.
Keskin bir bıçakla önce artı şeklinde tam ortadan keselim.
Sonra bu büyük üçgenlerin uç kenarlarından keselim.
Giderek küçülen üçgen parçanın uç kısımlarından da küçük üçgenler elde edecek şekilde keselim.
Sonuçta 16 adet aynı ebatta üçgen böreğimiz olacak.
Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Kalan sıvı harcı üzerine bolca sürelim.
Çörekotu serpip önceden ısıtılmış 180 derece fırında çıtır çıtır olana kadar yaklaşık 30 dakika pişirin.
Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Nasıl güzel görünüyor bayıldım, üstelik çok da pratik. Hemen yapılacaklar arasına ekledim :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok pratik bir börek Özge hanım. Çıtır çıtır oldu. Kesinlikle deneyin. Çok beğeneceksiniz. Sevgiler :)

      Sil
  2. Susamlısınız denemiştim baya lezzetli. Bu tarifte eminim öyledir. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patates ve çörekotu gerçekten çok güzel oldu. Peynirlisini denedim lezzeti harika oldu ama biraz eriyip taşma yaptı. Susamlısını denemedim. Eminim güzel olmuştur. Sevgiler :)

      Sil