Perşembe, Temmuz 30, 2020

FINDIKLI KURABİYE TARİFİ

Fındıklı kurabiye nasıl yapılır / kurabiye çeşitleri / Kolay tarifler / Kişniş otu / çay saati
Aslında, özellikle yaz aylarında sütlü ve meyveli tatlıları yapmayı çok severim. Ama bu sefer bende  bir terslik oldu. Habire kurabiye yapmak istiyorum. Evde de çok fazla kimse olmadığından dondurucuya atıyorum. Sonra da her çay demlediğimde yanına 1-2 tane çıkarıp şımardıkça şımarıyorum. Hakikaten çok güzel oluyor. Keyiflendiriyor beni. Şu berbat günlerde modum o kadar düşmüş durumda ki biraz keyiflenmeye ihtiyacım var.
Şimdi tarifini vereceğim kurabiyeyi önceki hafta yapmıştım. Bu hafta içinde yeni bir tarifi gözüme kestirdim ve kendimle mücadele halindeyim. Yapsam mı yapmasam mı ama cevabı şimdiden biliyorum.Kesin yapacağım :)
Öncelikle söylemeliyim ki çok lezzetli bir kurabiye. içine fındık kattım. evde ceviz içi ve fındık içi vardı. Fındık ve kuru üzüm güzel yakışıyor ikisini katıp yaparım dedim ama kuru üzüm maalesef yenmiş. O yüzden sadece fındıklı oldu. 
Yine videolu tarifi de var. Eğer videoyu izleyerek destek olursanız çok sevinirim. 
Beni tanıyanlar çocukluğumdan beri  koyu bir hayvan sever olduğumu bilirler.
Bu bloğu ve akabinde YouTube kanalım olan Şafaktan Kolay Tarifleri sırf biraz daha fazla mama almak veya hasta 1 kediye veya köpeğe daha yardım edebilmek için kurdum. Umarım bir gün hedeflediğim abonelere ulaşırım :))
Tamam çok uzattım hemen tarife geçiyorum.
FINDIKLI KURABİYE
12 Adet
Malzemeler:

  • 175 gram oda sıcaklığında tereyağı
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 1,5 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı fındık içi
  • 1/2 paket vanilya

Tereyağı ve pudra şekerini iyice karıştırın.

Un ve vanilya ve fındık içini katın.
Ele yapışmayan kıvamda hamur elde edince ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp hafifçe bastırarak yassılaştırıp aralıklı olarak yağlanmış veya yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
Üzerine süs yapın.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10-12 dakika üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder