Perşembe, Mart 28, 2013

ERİŞTELİ YOĞURT ÇORBASI


erişteli çorba tarifi, yoğurt çorbası tarifi, çorba, sağlıklı tarifler, kişniş otuÇorba, yaz kış sofralarımızdan eksik olmayan bir başlangıç yemeği. Başlangıç yemeği dedim ama öyle çorbalar var ki içtikten sonra ana yemek veya başka hiç bir şeye ihtiyaç duymayacak kadar doyurucu özellikte. Malzemeleri çok çeşitli ve besleyici. O yüzden çorba severim. O yüzden sizlere elimden geldiğince çok çorba tarifi vermek istiyorum. Bir gün baktığımda 1000 adet çorba tarifi sayısını görmeyi çok isterim. Acaba sayıyı fazlamı abarttım. Bilmiyorum zaman gösterecek. Şimdi yeni bir çorba tarifi vereceğim. O doyurucu dediğim çorbalardan. Erişteli Yoğurt çorbası gerçekten çok lezzetli bir çorba. Deneyenler biliyordur. Denemeyenlere öneriyorum.

ERİŞTELİ YOĞURT ÇORBASI TARİFİ:

çorba, sağlıklı tarifler, kişniş otu, Nasıl yapılır, Yöresel tarifler4 Kişilik
Malzemeler:
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 su bardağı tepeleme ev eriştesi
  • 5 su bardağı  su
  • 1 su bardağı et veya tavuk suyu
  • 1 su bardağı tepeleme yoğurt
  • 1 tepeleme yemek kaşığı un
  • 2 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 1 adet küçük boy kuru soğan.
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Nohutları geceden suya koyun ve sabaha kadar şişmesi için bekletin. Sabah suyunu süzüp yeni su koyun ve yumuşayana kadar düdüklüde 25 dakika veya tencere de 45 dakika- 1 saat arası pişirin. Bir tencereye 5 su bardağı suyu ve 1 su bardağı et suyunu koyun. Kaynayınca erişteleri ve nohutları ekleyin ve 15 dakika pişirin.  Bu arada yoğurdu ve unu bir kaseye alın. Karıştırmaya devam ederek çorbanın suyundan 1 kepçe kadarını yavaşça katarak yoğurdu ılıtın. Sonra bunu çorbaya sicim gibi azar azar eklemeye başlayın. Yoğurt bitip, çorba kaynamaya başlayıncaya kadar karıştırmaya devam edin. 20 dakika daha pişirin.  Çorba pişerken, kuru soğanı çok küçük parçalar halinde doğrayın. Bir tavada tereyağını eritin ve soğanları katın. İyice yumuşayana ve sararana kadar kavurun. Kuru naneyi ekleyin. Tuzu katın ve bu sosu çorbaya ekleyin. Afiyet olsun.
NOT: Nohut konusunda söyleyeceğim bir şey var. Pişme süresi değişiklik gösterebiliyor.Ben  daha evvelden pişirip dondurucuya koyuyorum. Çok büyük kolaylık. Lazım olduğunda hemen çıkarıp yemeklere, pilavlara, çorbalara katıyorum. Yani pişip pişmediğini arada kontrol ederek pişirin. Ayrıca, yoğurdu ılıtmamızın ve kaynayana kadar devamlı karıştırmamızın sebebi, çürümemesi içindir. Erişteler, çorba ilk piştiğinde sanki azmış gibi geliyor ama 10-15 dakika sonra daha da şişip yoğun bir çorba halini alıyor. Yani servisi 20 dakika sonra yaparsanız daha harika olur. Et suyunuz yoksa suyu 6 su bardağına çıkarıp, et veya tavuk bulyon ekleyerek bu sorunu çözebilirsiniz. En son diyeceğim soğan tercihe kalmış. İsterseniz katmayabilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Canım arkadaşım herzamanki gibi harikalar yaratmaya devam ediyorsun.Başarılarının devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım. Elimden geldiğince seveceğiniz, lezzetli tarifler vermeye çalışıyorum. Beğendiğine sevindim. :)

      Sil