10 Temmuz 2013 Çarşamba

SÜTLAÇ


Bir haftayı aşkın zamandır maalesef bloğumla ilgilenemedim. Önce biraz sağlık koşturmaları yaptım. Annemin ve benim yıllık sağlık kontrollerimizi yaptırmamız gerekiyordu. Sonrasında da davetli olduğumuz düğün töreni için Isparta'ya gittik. Hastane koşuşturmasından sonra o kadar dinlendirici geldi ki. Isparta'da konakladığımız http://www.baridahotels.com/  Barida Hotel tek kelimeyle  her türlü konfora sahip, pırıl pırıl bir Oteldi. Spa, havuz, her akşam canlı müzik derken 4 günün nasıl geçtiğini bilemedim. Güler yüzlü çalışanlarına ve Otel sahibi Sami beye gösterdikleri ilgi için çok teşekkür ediyorum. Bu güzel moladan sonra ramazana girmenin telaşı ve heyecanı beni sardı. İstiyorum ki her gün size, ramazanda yapacağınız lezzetli tarifler vereyim. Bu konuda elimden geldiğince her gün en az bir tarif vermeye çalışacağım. Bugünkü tarifim Sütlaç olacak. Dün iftar menümde Çorba, kuşbaşı etli yeşil fasulye, pilav, cacık ve sütlaç vardı. İşte bu menüden tarifini vermek için sütlacı seçtim. Hem çok lezzetli ve hafif hemde yapması çok kolay. Umarım beğenirsiniz.
SÜTLAÇ
4 Kişilik
Malzemeler:

  • 6 su bardağı süt (1200ml)
  • 5 yemek kaşığı pirinç
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı buğday veya mısır nişastası
Üzeri için:
  • Fındık, ceviz, tarçın
Pirinci ayıklayın. Bol su ile bir kaç defa yıkayın ve süzün. Sütü tencereye dökün. Pirinci ekleyip, kaynayınca ateşi kısıp pirinçler yumuşayıncaya kadar yaklaşık 20-25 dakika ara sıra karıştırarak pişirin. Pişme esnasında sütün taşmaması için kapağı birazcık aralık bırakın. Pirinçler iyice yumuşayınca, bir kasede nişastayı 1 yemek kaşığı su ile eritin. Süte ilave edin. Şekeri de ekleyin ve 5-6 dakika daha pişirin. Ateşi kapatıp ılıyıncaya kadar bekleyin. Servis kaselerine aktarın. Fındık, ceviz ve tarçın gibi malzemelerle süsleyin. Soğuyunca kıvamını bulması için buzdolabında 1-2 saat bekletin. Servis yapın. Afiyet olsun.
NOT: Öncelikle bardağım 200 ml alıyor. Klasik büyük olmayan bardaklardan. Sütlacı yaparken ölçüyü buna göre ayarlayın. Soğuduktan sonra kıvamı çok yerinde bir sütlaç oldu. Şekeri de çok iyiydi. Çok tatlı değildi. O yüzden insanı tıkamıyor. Pirinci iyice pişirmeniz gerekiyor. O yüzden ara sıra kontrol edin. Ben öncesinde su ile pirinci pişirmeyi sevmiyorum. Sütle pişince sütün lezzeti içine geçiyor daha lezzetli oluyor. Ancak dikkat etmeniz gereken şey kaynayınca altını kısmanız. Yoksa sütünüz hem kaynama hemde pirincin çekmesi ile yarıya iner. 
Tarifler ilk kez yapıldığında mutlaka acemilikler olur. Ben de ilk kez yaptığım tariflerde eksiğini fazlasını değerlendirip 2. kez yaptığımda tam kıvamını buluyorum. Sütlaç tarifimde bir çok defa denediğim tarifimdir. Kıvamı harika. Şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder