Çarşamba, Temmuz 10, 2013

Sütlaç


Sütlü tatlı tarifleri, sütlaç, Sütlaç nasıl yapılır, sütlaç tarifi kolay fırında
Bir haftayı aşkın zamandır maalesef bloğumla ilgilenemedim. Önce biraz sağlık koşturmaları yaptım. Annemin ve benim yıllık sağlık kontrollerimizi yaptırmamız gerekiyordu. Sonrasında da davetli olduğumuz düğün töreni için Isparta'ya gittik. Hastane koşuşturmasından sonra o kadar dinlendirici geldi ki. Isparta'da konakladığımız http://www.baridahotels.com/  Barida Hotel tek kelimeyle  her türlü konfora sahip, pırıl pırıl bir Oteldi. Spa, havuz, her akşam canlı müzik derken 4 günün nasıl geçtiğini bilemedim. Güler yüzlü çalışanlarına ve Otel sahibi Sami beye gösterdikleri ilgi için çok teşekkür ediyorum. Bu güzel moladan sonra ramazana girmenin telaşı ve heyecanı beni sardı. İstiyorum ki her gün size, ramazanda yapacağınız lezzetli tarifler vereyim. Bu konuda elimden geldiğince her gün en az bir tarif vermeye çalışacağım. Bugünkü tarifim Sütlaç olacak. Dün iftar menümde Çorba, kuşbaşı etli yeşil fasulye, pilav, cacık ve sütlaç vardı. İşte bu menüden tarifini vermek için sütlacı seçtim. Hem çok lezzetli ve hafif hemde yapması çok kolay. Umarım beğenirsiniz.
Sütlaç Nasıl Yapılır? Fırın Sütlaç Tarifi !
6 Kişilik
Malzemeler:

  • 5 su bardağı süt (1 litre)
  • 1 çay bardağı kırık  pirinç
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı  mısır nişastası veya pirinç unu
  • 4 çay bardağı su
Üzeri için:
  • Fındık, ceviz, tarçın
Pirinci ayıklayın. Su ile bir kere yıkayın. Sadece suyun altına tutup süzün. Nişastalı kalması gerek.
Sütü tencereye dökün. Suyu ekleyin. Lapa olana ve suyu çekene kadar pişirin.
Sütü ekleyin. 30 dakika pişirin.
Toz şekeri ve bir kaşık su ile erittiğiniz ve biraz sütten alıp ılıştırdığınız nişastayı ekleyin. İyice karıştırıp 5-6 dakika pişirin.
Normal sütlaç yapacaksanız servis kaplarına paylaştırın.
Buzdolabında bir kaç saat bekletin.
Eğer fırın sütlaç yapacaksanız kapları bir tepsiye koyun.
Fırını ızgara kısmına ayarlayın. Tepsiyi yerleştirin. Bu aşamada tepsiye 1 parmak yüksekliğinde  su koyun.
Sütlacın üzeri koyulaşana kadar 200 derece fırında 5-6 dakika pişirin.
Fındık, ceviz ve tarçın gibi malzemelerle süsleyin. Soğuyunca kıvamını bulması için buzdolabında 1-2 saat bekletin. Servis yapın.
Afiyet olsun.
NOT: İçine vanilya koyabilirsiniz. Yine yumurta sarısı ekleyenler var. İsterseniz sizde yumurta sarısı kullanabilirsiniz. Ama bence bu tarif hem basit hemde çok çok lezzetli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder