Perşembe, Ekim 10, 2013

Palamut Tava Tarifi, Nasıl Yapılır?

palamut, tava, kızartma, balık,

Balığın bol ve taze olduğu aylardayız. Bu yararlı besini bolca tüketmemiz sağlığımız için çok önemli. Ayrıca lezzeti de düşünülünce haftada birkaç defa yememiz gerçekten çok yararlı olacaktır.vŞu sıralar raflarda palamut ve lüfer bolluğu var. 

Bugün de size balık tarifi vermeye karar verince gittim 2 adet palamut aldım. Tane hesabı satılıyorlar. Ebadına göre fiyat değişiyor. Ben büyük 2 tane aldım. Bana, kızıma ve eşime rahatlıkla yetecek.

Şimdi Palamut Tava tarifi vereceğim. En basit ve klasik tariften başlayacağım. Sonrasında diğer tarifleri de inşallah paylaşacağım. Evde balık yapmak hiç sevmediğim bir şey. Çünkü keskin kokulara karşı hassasiyetim var. Hemen başım ağrıyor. O yüzden çok fazla balık tarifi veremiyorum. Üzgünüm.
 

Kaç Kişilik: 

2-3 kişilik

Palamut Tava Malzemeleri: 

  • 2 adet palamut 
  • 1 su bardağı un 
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • Tuz

Palamut Tava Nasıl Yapılır?


  1. Palamutları balıkçınızda dilimletin. İyice yıkayıp kurulayın. 
  2. Tuzladıktan sonra  bolca unlayarak, her yerini unla kaplayın. Fazla ununu silkeleyerek temizleyin.
  3. Yağı tavaya koyup ısıtın. Kızdığında palamutların her iki yüzünü de orta ateşte 3-4 dakika kızartın. 
  4. Kağıt havlu ile fazla yağını aldıktan sonra salata ve turp, kuru soğan ve yeşilliklerle servis edin.

NOT (Balık Tarifi Püf Noktaları): 


Ben palamut tava tarifi verdim ama tüm balık tavalar aynı yöntemle yapılır. İstediğiniz beğendiğiniz balıktan yapabilirsiniz. Sadece dikkat etmeniz gereken nokta, genelde yağlı olmayan veya daha yağlanma dönemine gelmemiş balığın tava yapılması önerilir. Diğer zamanlarda ızgara veya pilaki, buğulama,  güveç, şiş  vs. yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder